نعمت الله یوسفیان

در حال نمایش 13 نتیجه

شیوه های مواجهه معصومین علیهم السلام با مفاسد اقتصادی

۱۱۰,۰۰۰ تومان

یکی از اقدامات مهم معصومین علیه السلام در راستای نیل به سبک زندگی مومنانه و ایجاد حیات منطبق با معیارهای اسلامی و الهی، اهتمام جدی در پیشگیری از بروز ناهنجاری ها و مقابله مستمر با مشکلات و مفاسد اخلاقی است.
امروزه تاسی از سیره معصومین علیه السلام و کاربست شیوه های ایشان در مواجهه با مفاسد و ناهنجاری ها می تواند ذخیره ای گرانبها و چراغی روشنگر برای حل مسائل و مشکلات تربیتی جامعه اسلامی ما باشد و به عنوان سریع ترین، و کم خطا ترین نسخه راهبردی برای پیشگیری و برخورد با مفاسد به کار آید و امنیت و سلامت اخلاقی را در حوزه روابط فردی و اجتماعی حاکم سازد.

حلال و حرام در اسلام

۳۶,۰۰۰ تومان

موضوع اثر حاضر، مروری بر مفاهیم و مصادیق حلال و حرام و احکام فقهی و اخلاقی مترتب بر آن در آموزه های اسلامی است.

در این کتاب ضمن تأکید بر شناسایی حلال و حرام و نکوهش ارتکاب انواع حرام و ستایش گرایش به حلال در دین اسلام، به تبیین انواع حلال و حرام های فردی و اجتماعی از لحاظ فقهی، اخلاقی و اعتقادی پرداخته شده و مصادیق متعددی از آنها بررسی گردیده است.

در همین راستا نگارنده به بررسی مواردی از حرام های فقهی، اعتقادی و خانوادگی مانند شرک به خدا و یأس از رحمت الهی، خوردنی های حرام مانند شرب خمر، لباس ها و پوشیدنی های حرام، ترک واجبات، خودکشی، آزار زن و فرزند، اسراف و تبذیر، قطع رحم، نگاه به نامحرم، اعمال منافی با عفت فردی و عمومی، بی حجابی و سوء ظن به دیگران و برخی از مصادیق حلال مانند درآمدهای حلال اشاره کرده و آثار گرایش به حلال و حرام را در دنیا و آخرت از منظری روایی بررسی کرده است.

احکام حکومتی

۵,۰۰۰ تومان

این اثر در شش فصل : کلیات (تعریف احکام حکومتی و جایگاه آن در میان انواع احکام)، تبارشناسی حکم حکومتی، مبانی فقهی حکم حکومتی، ضوابط صدور حکم حکومتی، قلمرو حکم حکومتی، الزامات حکم حکومتی، تدوین یافته است. هدف پدیدآورنده، نقش فوق العاده و منحصر به فرد احکام حکومتی در نظم بخشیدن به امور اجتماعی و وجه الزام آور برای همه شهروندان و آشنایی با ماهیت و مبانی احکام حکومتی بوده است که در این کتاب به رشته تحریر درآمده است.

احکام اقتصادی خانواده

۲۸,۰۰۰ تومان

این کتاب به موضوع احکام اقتصادی بانوان پرداخته و پاره ای از احکام مالی و اقتصادی زنان را در عرصه زندگی خانوادگی به بحث گذاشته است.این کتاب از هشت فصل با عناوین کلیات، استقلال اقتصادی زن، مهریه، نفقه، وصیت وارث، اشتغال زنان، حقوق متعلق به اموال زوجه و تدبیر منزل تشکیل شده است.

اخلاق اقتصادی و سیاسی

۵۷,۰۰۰ تومان

کتاب پیش رو تلاشی ناچیز در تبیین اخلاق اقتصادی و سیاسی اسلام است که بر اساس ارتباط اخلاق با اقتصاد و سیاست تدوین شده است. در این کتاب، سعی شده، علاوه بر بیان کلیات بحث، بعضی از اصول اخلاقی که در صحنه اقتصاد و سیاست و روابط سیاسی و اقتصادی بیشتر کاربرد دارد، مورد بررسی قرار گیرد.

اخلاق پزشکی

۲۸,۰۰۰ تومان

پژوهش های فراوانی در چند دهه اخیر در حوزه اخلاق پزشکی انجام شده که با استقبال جامعه علمی رو به رو گشته است.
اخلاق پزشکی چیست؟ مبانی اخلاق پزشکی چیست؟ پزشکان در ارتباط با خدا، مردم، بیماران، و همکاران خود، چه اخلاقی باید داشته باشند؟ اصول اخلاقی در درمان بیماران کدامند؟ چه آسیب هایی از نظر اخلاقی، جامعه پزشکی را تهدید می کندد؟ آداب عیادت بیماران چیست؟

اینها برخی از پرسش هایی است که پاسخ آنها را در کتاب حاضر می یابید. در یان کتاب سعی شده با استفاده از روایات معصومان (ع)، مطالبی عرضه گردد که پزشکان و دست اندرکاران بهداشت و درمان جامعه از آن بهره مند شوند.

راه نجات: امر به معروف و نهی از منکر

۱۲۰,۰۰۰ تومان

کتاب حاضر با هدف تقویت علمی سپاه معنوی و انقلابی بر مبانی امر به معروف و نهر از منکر با الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای دام ظله شکل گرفته است.این کتاب طرح اولیه نقشه راه و سرفصل های این موضوع می باشد.

کتاب حاضر از سه بخش تشکیل یافته است:
بخش اول: چیستی امر به معروف و نهی از منکر
بخش دوم: چرایی امر به معروف و نهی از منکر
بخش سوم: چگونگی امر به معروف و نهی از منکر

آخرت گرایی

۳۵,۰۰۰ تومان

این نوشتار با موضوع معادباوری و آخرت گرایی تهیه و تنظیم گردیده است. آنچه در هشت فصل این کتاب می خوانید: مفهوم شناسی بعد از کلیات مبحث، سفر اخروی و منازل آخرت، اهمیت و آثار تربیتی آخرت باوری، عوامل آخرت گرایی، موانع آخرت گرایی در فصل چهارم کتاب آمده است، آثار فردی و خانوادگی آخرت گرایی، آثار اجتماعی و فردی و سیاسی و سازمانی، موضوع جهاد و شهادت طلبی به عنوان اوج آخرت گرایی، و در فصل آخر آخرت سازی و آباد کردن عالم برزخ و قیامت و بهشت آمده است.

سیمای پاسدار مطلوب در قرآن و سنت

۸۵,۰۰۰ تومان

پاسدار مطلوب اسلام و تراز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی از نظر اعتقادی، اخلاقی و ارزشی چه شاخص هایی دارد؟

و چگونه می شود با نهادینه سازی این شاخص ها سپاه را با همان اهداف، آرمانها و انگیزه های الهی که بر اساس آن بنا شد در سنگر دفاع از انقلاب نگه داشت؟

کتاب «سیمای پاسدار مطلوب در قرآن و سنت» که ترسیم کننده سیمای نسبتا کامل و جامعی از یک پاسدار حقیقی در آینه کتاب و سنت و با اتکا به نظرات و بیانات امامین انقلاب است به سامان رسیده است، برای پاسخ گویی به این نیاز در سه بخش زیر تدوین گردیده است:

 

بخش اول: ویژگی های فردی؛ که نظام عقیده و عمل پاسدار مطلوب را در سه حیطه شناختی، گرایشی و رفتاری بررسی می کند.

بخش دوم: ویژگی های اجتماعی – سیاسی؛ که به ویژگی های اجتماعی و سیاسی پاسدار مطلوب می پردازد.

بخش سوم: ویژگی های سازمانی؛ که در سه محور «توانمندی سازمانی»، «توانمندی نظامی» و «توانمندی اطلاعاتی – امنیتی» مطرح می شود.

تربیت دینی فرزندان

۴۵,۰۰۰ تومان

این کتاب برای آشنا ساختن والدین با تربیت دینی فرزندان و پاسخگویی به پرسش های این حوزه از علوم تربیتی تنظیم شده و بر تبیین ضرورت و اهمیت تربیت دینی ، عوامل موثر در آن ، ابعاد تربیت فرزندان و نقش خانوده و به ویژه مادران در تربیت دینی فرزندان تاکید شده است . همچنین پدیدآورنده سعی نموده در این کتاب در مقاطع کودکی ، نوجوانی و جوانی و آداب و راه و رسم زندگی و مهارت های انتقال آن به فرزندان در خانواده بحث نماید . روشها و آسیب های تربیت دینی از دیگر مباحث کتاب می باشد، تا نیاز مخاطب را کامل نماید.

نقش روحانیت در پاسداری از انقلاب اسلامی

۸۸,۰۰۰ تومان

همه آحاد جامعه اسلامی موظف به پاسداری از انقلاب اسلامی هستند،لکن سهم روحانیت در این پاسداری بیشتر است؛ چرا که روحانیت خود جلودار انقلاب بوده است.
به تعبیر رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (دام ظله العالی): امروز، سرنوشت روحانیت و سرنوشت اسلام در این سرزمین وابسته و گره خورده به سرنوشت نظام اسلامی است.
نظام اسلامی اندک لطمه ای ببیند، یقینا، خسارت آن برای روحانیت و اهل دین و علمای دین از همه آحاد مردم بیشتر خواهد بود.

نقش سیاسی و اجتماعی زنان در تاریخ اسلام

۳۶,۰۰۰ تومان

این کتاب شامل شامل 9 فصل با عنوان هایی از جمله «نظام سیاسی در اسلام»، «زنان و بیعت در اسلام»، «زنان و هجرت در اسلام»، «زنان و جهاد در اسلام»، «حمایت زنان از مقام نبوت و امامت» و «نقش زنان در انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج)» است.

کتاب «نقش سیاسی اجتماعی زنان در تاریخ اسلام، انقلاب اسلامی و انقلاب حضرت مهدی(عج)» با بیان داستان ها و مثال های تاریخی اهمیت جایگاه زنان از صدر اسلام تاکنون را گوشزد می کند.

در بخشی از این کتاب با عنوان «زنان حاضر در انقلاب مهدی(عج)» به زنان آسمانی، یاران خاص و زنان رجعت کننده به عنوان زنان حاضر در انقلاب امام زمان(عج) اشاره شده است. در این بخش درباره یاران خاص می خوانیم: «یاران خاص حضرت مهدی(عج) 313 نفر، به تعداد لشکریان بدر هستند که پنجاه زن در میان آن ها حضور دارد. این عده اولین گروه از زنان هستند که همانند دیگر یاران خاص امام زمان(عج) هنگام ظهور، در حرم امن الهی به خدمت امام زمان می رسند.»

همیشه زندگی: مباحثی پیرامون معادشناسی با رویکرد معادباوری

۶,۰۰۰ تومان

این نوشتار در دوازده درس به شرح ذیل با موضوع معاد شناسی با رویکر معاد باوری آمده است.
درس اول اهمیت ایمان به معاد و نقش معاد باوری در زندگی انسان، درس دوم اهمیت و نقش معاد در رفتار انسان، درس سوم دیدگاه های گوناگون مثل یهود و مسیحیت و زردشت و بودا… ، درس چهارم اهداف خلقت انسان، درس پنجم و ششم سیر مراحل خلقت و ویژگی هر کدام، درس هفتم نقاط اشتراک و افتراق دنیا و برزخ، درس هشتم اشتراک و افتراق عالم برزخ و آخرت، درس نهم و دهم اشتراک و افتراق دنیا و آخرت، درس یازده نقش و اهمیت مراحل زندگی انسان در سرنوشت و درس دوازده نظام جزای اخروی می باشد.