عزت الله معتمد

در حال نمایش یک نتیجه

امنیت و آزادی در حوزه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی

۶۰,۰۰۰ تومان

در مقدمه این کتاب آمده است:

امنیت و آزادی، دو خواسته و نیاز کلیدی در زندگی اجتماعی بشر به شمار می روند. تقدم امنیت بر آزادی، تقدم آزادی بر امنیت و تعامل و تلازم امنیت و آزادی، سه وضعیت عمده در نسبت امنیت و آزادی می باشد. اهمیت و لزوم وجود توأم امنیت و آزادی در زندگی اجتماعی انسان، توجه به کیفیت مناسبات میان آن دو مقوله را در جامعه، ضروری می سازد. به طوری که بی توجهی نسبت به ترسیم رابطه ای تعادلی و خالی از افراط و تفریط میان امنیت و آزادی، استبداد (تقدم امنیت بر آزادی) و یا هرج و مرج (تقدم آزادی بر امنیت) و در سطح کلان، عدم تعادل شهروندان را در جامعه رقم خواهد زد.

این کتاب از چهار فصل تشکیل شده است:

فصل اول: با عنوان «مفهوم شناسی» از دو گفتار آزادی در اندیشه اسلامی و امنیت در اندیشه اسلامی تشکیل شده است.

فصل دوم: با عنوان «امنیت و آزادی در حوزه سیاسی» از دو گفتار مبانی قرآنی و روایی نسبت امنیت سیاسی و آزادی سیاسی، و نسبت امنیت سیاسی و آزادی سیاسی از دیدگاه اندیشمندان اسلامی تشکیل شده است.

فصل سوم: با عنوان امنیت و آزادی در حوزه فرهنگی از دو گفتار مبانی قرآنی و روایی نسبت امنیت فرهنگی و آزادی فرهنگی، و نسبت امنیت فرهنگی و آزادی فرهنگی از دیدگاه اندیشمندان اسلامی تشکیل شده است.

فصل چهارم: با عنوان امنیت و آزادی در حوزه اقتصادی از دو گفتار مبانی قرآنی و روایی نسبت امنیت اقتصادی و آزادی اقتصادی، و نسبت امنیت اقتصادی و آزادی اقتصادی از دیدگاه اندیشمندان اسلامی تشکیل شده است.