مصطفی شهیدی نسب

در حال نمایش 5 نتیجه

بازار اسلامی در نظریه و کارکرد

۵۵,۰۰۰ تومان

یکی از ارکان مهم نظام مالی کشور که نقش قابل توجهی در اجرای سیاست های اقتصادی کلان دارد بازار سرمایه است.
از سوی دیگر دین و اقتصاد به ویژه بازار اقتصادی با یکدیگر ارتباط وثیقی دارند، در نظام اقتصاد اسلامی و از جمله بازار، هر آنچه که جنبه ای از صلاح . مصلحت جامعه و مردم را دارا باشد، حلال و هر آنچه که جنبه ای از فساد جامعه و مردم را در پی داشته باشد، حرام شمرده شده است.
نظام اقتصادی اسلامی ضمن نفی احتکار، ربا، غبن، غش، کم فروشی، گران فروشی و سایر آسیب های فقهی و اجتماعی به رقابت سالم در بازار توصیه می کند، زیرا لازمه ی توجه به این امور، تقسیم عادلانه امکانات میان همه فعالان اقتصادی و تزریق روحیه امید به بازار و پیشرفت و توسعه در همه جانبه اقتصادی است.
این کتاب می کوشد بازار اسلامی را در دو عرصه نظریه و کارکرد واکاوی نماید.

حمایت از کالای ایرانی: خودباوری و استقلال

۶۵,۰۰۰ تومان

این کتاب به بحث پیرامون حمایت از کالای ایرانی می پردازد. در فصل اول به تبیین کلیات و مفاهیم بنیادین اشاره شده است. ذیل این موضوع پیشینه حمایت از تولید داخلی در ایران و خارج از کشور، اهمیت و ضرورت این موضوع را نیز تبیین می کند.

در فصل دوم به بررسی مبانی و اصول حمایت از کالای ایرانی پرداخته شده است. در فصل سوم به تبیین عرصه ها، ظرفیت ها، الزامات و آثار و نتایج حمایت از کالای ایرانی اشاره شده است. در ادامه ی فصل چهارم به تبیین چالش ها و موانع حمایت از کالای ایرانی از حیث اقتصادی، سیاسی و فرهنگی پرداخته شده است و نهایتا فصل پنجم به ارائه ی راهکارهای حمایت از کالای ایرانی اختصاص یافته است.

اقتصاد مقاومتی از نظر تا عمل

۴۶,۰۰۰ تومان

اثر حاضر، سعي دارد با يادآوري نوع تعامل بين رهبري و پيروان گامي در تحقق شايسته شعار سال «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» برداشته و توجه افراد، گروه‌ها، سازمان‌ها و اقشار مختلف را به اين وظيفه خطير جلب نمايد. کتاب از لحاظ هدف کاربردي، از لحاظ روش توصيفي-تحليلي و روش جمع‌آوري داده‌هاي آن اسنادي است. قلمرو تأليف بر بيانات، پيام‌ها و ابلاغ‌هاي صادره از سوي مقام معظم رهبري و متون اقتصادي و مديريتي تمرکز دارد. مباحث اين اثر در پنج فصل تنظيم شده است. اصول اسلامي اقتصاد مقاومتي، راهکارها و عوامل مؤثر بر اقتصاد، موانع و چالش‌هاي تحقق اقتصاد مقاومتي از جمله مباحث مطرح شده در اين کتاب است.

جنگ تمام عیار اقتصادی و راهکارهای مقابله با آن

۳۲,۰۰۰ تومان

هدف عمده تحریم ها در جنگ تمام عیار اقتصادی، تخریب، تضعیف روحیه، تغییر نگرش، تغییر محاسبات و تصمیم جامعه ایران و مسئولان ایرانی است که با شیوه ها، روش ها، ابزارها و سیستم های متنوع مالی و غیرمالی در حال انجام است. در واقع، طراحی ها و استراتژی های «نظام استکبار» به رهبری آمریکا، هر چند با به کارگیری همه ابزارهای فشار اعم از تحریم، تهدید و مذاکره کلید خورده، دشمن از فهم این حقیقت ناتوان است که سنت الهی بر پیروزی جبهه حق بر باطل بنا نهاده شده است و ملت مسلمان ایران اعتقاد راسخ دارد که با تدبیر، بصیرت و استقامت، وعده نصرت الهی محقق خواهد شد و مکر دشمنان ناکام خواهد ماند.

کتاب حاضر، با عنوان «جنگ تمام عیار اقتصادی و راهکارهای مقابله با آن» نتیجه ساعت ها میز نخبگی بین رشته ای، مصاحبه و مشاوره های متعدد است.

  • این کتاب از هشت فصل با عناوین ذیل تالیف یافته است:

1 – تعریف جنگ اقتصادی

2 – چرایی جنگ اقتصادی

3 – مدل های جنگ اقتصادی

4 – زمینه های داخلی تسهیل کننده و تاثیرگذار بر جنگ اقتصادی

5 – عوامل، موانع، بسترها و شیوه های جنگ اقتصادی

6 – اهداف جنگ اقتصادی (تغییر در رفتار و ساختار جمهوری اسلامی ایران)

7 – راهکارهای مقابله با جنگ تمام عیار اقتصادی

8 – ابزارها و اهرم های مقابله با جنگ تمام عیار اقتصادی

سنن الهی

۱۷۴,۰۰۰ تومان

سنن الهی، مجاری اراده خداوند متعال و اسباب اداره عالم هستند که توفیق جامعه اسلامی در ابعاد دنیوی و اخروی، مستلزم شناسایی آنها و تطبیق نظامات فردی، سازمانی و اجتماعی خود با آنهاست. توجه به سنن الهی، انسان مسلمان را از جزء نگری ظاهر بینی و کوته بینی منصرف می کند و نظام بینشی، گرایشی و رفتاری او را در منظومه ای از قواعد کلی ثابت و جهان شمول مستقر می سازد.