محمد شبدینی پاشاکی

در حال نمایش 8 نتیجه

احکام جوانان

۴۴,۰۰۰ تومان

ارایه «دیدگاه‌های فقهی آیت‌الله خامنه‌ای» در موضوعات مرتبط با جوانان است. کتاب حاضر فرازهایی از احکام فقهی است که در راستای دستورهای عملی اسلام و به‌منظور تبیین احکام ضروری جوانان و مطابق با نظرات رهبر انقلاب امام خامنه‌ای تهیه و تدوین شده است. در این کتاب سعی شده به مسایل مورد نیاز جوانان با رویکرد مسایل جدید و با روش و اسلوبی که مناسب و دلپذیر برای جوانان باشد پرداخته شود به گونه‌ای که دستیابی به مسایل مورد نیاز به آسانی صورت گیرد. اجتهاد و تقلید، پاکی‌ها و ناپاکی‌ها، طهارت، نماز، مبطلات نماز و برخی از انواع نماز، روزه و خمس، امر به معروف و نهی از منکر و در پایان مسایل جدید عناوین فصل‌های هشت‌گانه این کتاب هستند.

سبک زندگی اسلامی

۱۴۶,۰۰۰ تومان

از الزامات تغییر و هدایت سبک زندگی انسانها براساس مبانی اسلامی، ارائه معیارهایی برای سنجش و ارزیابی زندگی موجود با سبک زندگی مطلوب اسلامی است.

در این کتاب سعی شده است ضمن تبیین مبانی و اصول سبک زندگی اسلامی، شاخص ها و معرف های هر یک از مولفه های زندگی بشری ارائه گردد.

ساحل آرامش: سبک اسلامی تشکیل خانواده همراه با بیانات و فتاوای امام خامنه ای دام ظله

۱۷,۰۰۰ تومان

در کتاب حاضر، به مبحث ازدواج و تشکیل خانواده در پنج فصل پرداخته شده است.
ابتدا کلیاتی در خصوص اهمیت ازدواج، غریزه جنسی، آثار ازدواج و … بیان شده است.
سپس مبحث انتخاب همسر مطرح شده و ملاک ها و معیارهای انتخاب همسر به بحث گذاشته شده است.
در ادامه در خصوص خواستگاری مباحثی ارائه شده است.
در نهایت نیز به دوران عقد و ازدواج از جنبه های مختلف پرداخته شده است.

سیره حفاظتی و اطلاعاتی امامان معصوم علیهم السلام

۱۱۰,۰۰۰ تومان

منظور از این سیره، کلیه اقدامات آشکار و پنهانی است که امامان علیهم السلام شیعه برای رهبری تشکیلات شیعه، حفاظت از جان شیعیان، آگاه سازی آنان جهت برملا نشدن اسرار شیعه در مقابل حکام جور و نیز برای به دست آوردن اخبار و اطلاعات (مثل نفوذ و عامل گیری و…) دشمن انجام داده اند.

فعالیت حفاظتی و اطلاعاتی امامان علیهم السلام، به اقتضای طبیعت سری و پنهانی آن، ایجاب می کند که بخش های عمده و اساسی زندگی آنان، در پس پرده باقی مانده باشد؛ زیرا به دور از چشم دشمنان و حتی دوستان عوام انجام می شده و تنها خواص، از کم و کیف آن مطلع بوده اند؛ از این رو، نباید انتظار دلایل و مستندات روشنی در این زمینه را داشت، ولی شواهد و قراین فراوانی در ضمن روایات، ذکر شده است.

گفتمان های دینی، شیوه ها و ابزارها

۸۵,۰۰۰ تومان

این کتاب در پنج فصل ارائه شده است:

فصل نخست: «کلیات و مفاهیم»، فصل دوم: «مبانی گفتمان ساز»، فصل سوم: «گفتمان اعتقادی»، فصل چهارم: «گفتمان اجتماعی» و فصل پنجم: «گفتمان سیاسی».

در فصل اول این کتاب به تعریف مفاهیم «گفتمان»، «گفتمان سازی»، «مبانی» «شیوه» و «ابزار» پرداخته شده و همچنین موضوع «منظور از گفتمان سازی بر اساس آموزه های دینی» بررسی شده است.

در فصل دوم این نوشتار عناوینی همچون: «مبانی گفتمان سازی»، «مؤلفه های گفتمان سازی»؛ «اصول و الزامات گفتمان سازی»، «طراحی و برنامه ریزی»، «مقابله با گفتمان های معارض»، «استفاده از ابزارهای مختلف فرهنگ سازی» مورد کنکاش قرار گرفته است.

«گفتمان ولایت»، «گفتمان معاد باوری»، «گفتمان تکلیف گرایی»، «گفتمان انتظار» از جمله مطالبی است که در فصل سوم بررسی شده است.

در فصل چهارم به موضوعاتی همانند: «گفتمان امر به معروف و نهی منکر»، «گفتمان عدالت» و «گفتمان علم آموزی» اشاره شده است.

«گفتمان دشمن شناسی»، «گفتمان مقاومت»، «گفتمان جهاد» از جمله گفتمان هایی است که در فصل پنچم مورد کنکاش قرار گرفته است.

ولایت مداران در عرصه جهاد

۳۰,۰۰۰ تومان

تجلیل از مقام مجاهدان و رزمندگان اسلام در قالب تفسیر اجمالی سوره مبارکه صف است. نظر به اهمیت و جایگاه فرهنگ جهاد و شهادت در قرآن و سنت به بحث در مورد آثار و برکات جهاد در آموزه‌های اسلامی پرداخته شده و از این منظر نگاهی به مفاد سوره صف و ثواب قرائت این سوره صورت گرفته است. نگارنده ضمن بیان کلیات مندرجات این سوره به بررسی اهمیت خودسازی، پرهیز از گفتار بدون عمل و خشم خداوند متعال در این زمینه و ویژگی‌های رزمندگان اسلام در سوره صف پرداخته و آنان را محبوب خداوند متعال معرفی کرده است. آزار و اذیت ولی خدا، پیامدهای نافرمانی از پیامبران الهی، ویژگی اقوام هدایت‌ناپذیر از نگاه قرآن، بیان اقسام ظلم، غلبه اراده الهی بر اراده دشمنان خدا، مصادیق تجارت پرسود در قرآن و نقش و جایگاه مردم در تحقق ولایت الهی از دیگر مفاد این کتاب محسوب می‌شود.