علی کریمی خوشحال

در حال نمایش 4 نتیجه

سبک زندگی اسلامی

۱۴۶,۰۰۰ تومان

از الزامات تغییر و هدایت سبک زندگی انسانها براساس مبانی اسلامی، ارائه معیارهایی برای سنجش و ارزیابی زندگی موجود با سبک زندگی مطلوب اسلامی است.

در این کتاب سعی شده است ضمن تبیین مبانی و اصول سبک زندگی اسلامی، شاخص ها و معرف های هر یک از مولفه های زندگی بشری ارائه گردد.

تکلیف گرایی در سیره امام خمینی (ره) و امام خامنه ای دام ظله

۴۵,۰۰۰ تومان

کتاب حاضر، تحقیقی پیرامون ابعاد مختلف تکلیف و مصادیق آن و نیز بررسی دیدگاه های امام خمینی و آیت الله سید علی خامنه ای. در ابتدای این اثر تعریفی از معنای تکلیف و مبانی معرفت شناختی و هستی شناختی تکلیف گرایی و تکلیف پذیری ارائه شده و سپس این موضوع از منظری فردی، خانوادگی، سیاسی، فرهنگی، مدیریتی، جهانی و اجتماعی در آموزه های دین اسلام، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

نویسنده تکلیف را مقوله ای فراگیر در زندگی انسان برشمرده و آن را فراتر از مسائل عبادی دانسته و دیدگاه امام خمینی و آیت الله سیدعلی خامنه ای را در مورد وسعت آن منعکس نموده است. وی بر این اساس به تکالیف مرد و زن نسبت به هم در محیط خانواده، تکالیف متقابل والدین و فرزندان، تکالیف متقابل حاکمان و مردم، تکالیف دانشمندان و قانون گذاران، مدیران، سیاستمداران، فعالان اقتصادی و سایر اقشار مختلف جامعه را از همین منظر مورد بحث و بررسی قرار داده و از دیدگاهی قرآنی و روایی، نظریات امام خمینی و آیت الله سیدعلی خامنه ای را در این باره برجسته کرده است.

گفتمان های دینی، شیوه ها و ابزارها

۸۵,۰۰۰ تومان

این کتاب در پنج فصل ارائه شده است:

فصل نخست: «کلیات و مفاهیم»، فصل دوم: «مبانی گفتمان ساز»، فصل سوم: «گفتمان اعتقادی»، فصل چهارم: «گفتمان اجتماعی» و فصل پنجم: «گفتمان سیاسی».

در فصل اول این کتاب به تعریف مفاهیم «گفتمان»، «گفتمان سازی»، «مبانی» «شیوه» و «ابزار» پرداخته شده و همچنین موضوع «منظور از گفتمان سازی بر اساس آموزه های دینی» بررسی شده است.

در فصل دوم این نوشتار عناوینی همچون: «مبانی گفتمان سازی»، «مؤلفه های گفتمان سازی»؛ «اصول و الزامات گفتمان سازی»، «طراحی و برنامه ریزی»، «مقابله با گفتمان های معارض»، «استفاده از ابزارهای مختلف فرهنگ سازی» مورد کنکاش قرار گرفته است.

«گفتمان ولایت»، «گفتمان معاد باوری»، «گفتمان تکلیف گرایی»، «گفتمان انتظار» از جمله مطالبی است که در فصل سوم بررسی شده است.

در فصل چهارم به موضوعاتی همانند: «گفتمان امر به معروف و نهی منکر»، «گفتمان عدالت» و «گفتمان علم آموزی» اشاره شده است.

«گفتمان دشمن شناسی»، «گفتمان مقاومت»، «گفتمان جهاد» از جمله گفتمان هایی است که در فصل پنچم مورد کنکاش قرار گرفته است.

ولایت مداران در عرصه جهاد

۳۰,۰۰۰ تومان

تجلیل از مقام مجاهدان و رزمندگان اسلام در قالب تفسیر اجمالی سوره مبارکه صف است. نظر به اهمیت و جایگاه فرهنگ جهاد و شهادت در قرآن و سنت به بحث در مورد آثار و برکات جهاد در آموزه‌های اسلامی پرداخته شده و از این منظر نگاهی به مفاد سوره صف و ثواب قرائت این سوره صورت گرفته است. نگارنده ضمن بیان کلیات مندرجات این سوره به بررسی اهمیت خودسازی، پرهیز از گفتار بدون عمل و خشم خداوند متعال در این زمینه و ویژگی‌های رزمندگان اسلام در سوره صف پرداخته و آنان را محبوب خداوند متعال معرفی کرده است. آزار و اذیت ولی خدا، پیامدهای نافرمانی از پیامبران الهی، ویژگی اقوام هدایت‌ناپذیر از نگاه قرآن، بیان اقسام ظلم، غلبه اراده الهی بر اراده دشمنان خدا، مصادیق تجارت پرسود در قرآن و نقش و جایگاه مردم در تحقق ولایت الهی از دیگر مفاد این کتاب محسوب می‌شود.