علی محمدی ضیاء

در حال نمایش 3 نتیجه

جهاد و مقاومت در برابر استکبار و ارائه الگوهای تاریخی

۲۹,۰۰۰ تومان

صفحات تاریخ سرشار از رویارویی ظالم و مظلوم و مستکبر و مجاهد است. همواره در یک سو، مستکبران و سلطه‌گرانی بودند که برای پیشبرد اهداف و تحمیل عقاید سیاسی و فرهنگی خود، امت‌ ها و ملت ‌های گوناگون را زیر فشار قرار داده، بر آن ‌ها ستم کردند و در پی آن سیاهی و تباهی به یادگار گذاشتند، و در سوی دیگر، گروهی از مردم مقاوم بودند که با ظلم و ستم مقابله کرده و با داستان ایستادگی خود، برگ زرینی را به صفحات تاریخ افزودند.

نگاشته پیش رو در پنج فصل و با نگاهی تاریخی، موضوع جهاد و مقاومت را در برابر استکبار بررسی کرده است؛

در فصل اول، مفاهیم و کلیات مربوط به این مبحث بیان شده؛

در فصل دوم، به ویژگی مستکبران پرداخته شده؛

در فصل سوم، به امت های استکبارستیز و ویژگی های آنان اختصاص یافته است؛

در فصل چهارم، به رفتار مستکبران در برابر جوامع استقامت کننده پرداخته ایم؛

در فصل پنجم، شیوه های مقاومت در برابر مستکبران را به بحث گذاشته ایم.

محتوای این کتاب با تکیه بر پژوهش های صورت گرفته در این حوزه تهیه شده است، هر چند نویسنده هیچگاه خود را از مراجعه به متون دست اول بی نیاز ندیده است.

تحجر سیاسی در ایران

۳۵,۰۰۰ تومان

در این کتاب، موضوع تحجر سیاسی به عنوان یکی از موضوعات مهم عرصه سیاست که تاکنون کمتر به آن توجه شده، در سه فصل مورد بررسی قرار گرفته است.

در فصل اول این کتاب، مفهوم شناسی تحجر سیاسی، ابعاد و عرصه های مختلف چیستی آن بررسی شده است. در فصل دوم، تحجر سیاسی از منظر قرآن کریم و سیره معصومین علیهم السلام بررسی شده و در فصل سوم، به بررسی موضوع تحجر سیاسی در ایران با نگاه به مقطع انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، پرداخته شده است.

تحولات پیش از ظهور در غرب آسیا

۲۶,۵۰۰ تومان

منطقۀ غرب آسیا به واسطۀ موقعیت راهبردی و داشتن منابع مهم انرژی از جایگاهی مهم در عرصۀ تحولات بین‌المللی برخوردار است. همچنین، این منطقه از آنجا که مهد تمدن بشری و خواستگاه ادیان بزرگ آسمانی است، سبب پیوند دو عرصۀ مادی و معنوی شده و بر اهمیت آن در جهان افزوده شده است. در این‌ میـان، مسئـلۀ آخـرالـزمان و نشانه ‌های آن و از سویی، ظـهور منجی، به دلیل اهمیت آن در تحولات جهانی، همواره مورد توجه افکار عمومی بوده و در پیوند آن با منطقۀ غرب آسیا، از اهمیت دوچندان برخوردار است.

در اين نوشتار ضمن بررسی ابعاد مختلف اهمیت منطقۀ غرب آسیا و پیوند این منطقه با تحولات پیش از ظهور، نشانه‌های آن در غرب آسیا بررسی شده است.

از آنجا که مبدع واژه خاورمیانه غربیان بوده اند، و نیز به دلیل آنکه این واژه در راستای نگاه غربی ها به تقسیمات جهانی وضع شده است، رهبر معظم انقلاب با استفاده از این واژه مخالفت کرده و استفاده از واژه “غرب آسیا” را جایگزین آن نموده اند.

بر همین اساس کتاب پیش رو در راستای خواست رهبر معظم انقلاب، از واژه “غرب آسیا” بهره جسته و از آن محدوده جغرافیایی، منطقه خاورمیانه را اراده کرده است.

کتاب حاضر از سه فصل با عناوین زیر تشکیل شده است:

فصل اول: اهمیت و جایگاه منطقه غرب آسیا

فصل دوم: نشانه های ظهور در منطقه غرب آسیا

فصل سوم: نسبت سنجی نشانه های ظهور با تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا