علی حسن خانی

در حال نمایش 2 نتیجه

شایستگی های مدیریت و فرماندهی

۱۰۵,۰۰۰ تومان

موضوع نوشتار حاضر، مروری بر بایسته های مدیریت و رهبری در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی، نظامی و سیاسی است. در این اثر با استناد به آیات و روایات و نیز سیره معصومین(ع) و تجربیات حدود چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران در عرصه های مختلف، به بحث در مورد روش ها و قابلیت های مختلف مدیریت و فرماندهی و پیش نیازهای مربوط به آن پرداخته شده است.

در این زمینه نویسنده ابتدا به قابلیت مدیریت راهبردی و بایسته ها و آسیب های آن اشاره نموده و لزوم رصد کردن محیطی و به روز نگه داشتن مأموریت و سازمان را بررسی کرده و اهمیت اشراف اطلاعاتی و دانشی در زمینه مدیریت در عرصه های مختلف نام برده شده را بیان کرده است. در ادامه نویسنده به بایدها و نبایدهای تفکر راهبردی در مدیریت، راهکارهای تحول گرایی در سازمان، شناسایی قابلیت های مدیریتی در افراد، توان سازماندهی و ایجاد هماهنگی در سازمان، توان نظارت و پیگیری، قابلیت های فرماندهی و پیاده سازی آن اشاره نموده و اموری مانند: عدالت محوری، داشتن بصیرت، ایجاد انگیزش، داشتن روحیه بسیجی و حمایت و تربیت افراد زیر دست را از مهمترین شاخص های مدیریت و رهبری عنوان نموده و سیره امام خمینی، آیت الله سیدعلی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران و برخی از شهدا را در این زمینه منعکس کرده است.

تقریب مذاهب اسلامی (اصول و مبانی)

۲۱,۰۰۰ تومان

تقریب مذاهب اسلامی کوششی جدی برای تحکیم روابط میان پیروان مذاهب با روش درک اختلاف ‌های موجود میان خود و زدودن پیامدهای منفی این اختلاف ‌هاست، نه اصل اختلاف‌ ها. لازمۀ رسیدن به اهداف مهم تقریب مذاهب اسلامی، توجه و تمسک به قرآن و سنت و استخراج اصول و مبانی تقریب و عرضۀ آن به آحاد جامعۀ اسلامی است، تا مشخص شود موضوع تقریب مذاهب به‌ هیچ ‌وجه، مسئله ‌ای تاکتیکی نیست، بلکه براساس آموزه‌ های قرآن و سنت مطلوبیت ذاتی دارد.

کتاب حاضر، که به بررسی اصول و مبانی تقریب مذاهب اسلامی می پردازد، از نه درس تشکیل شده است:

درس نخست: آشنایی با فرق و مذاهب

درس دوم: علل تعدد مذاهب در اسلام

درس سوم: اصل پرهیز از تفرقه

درس چهارم: اصل حرمت اهانت به مقدسات

درس پنجم: اصل تبیین (تحقیق و جستجو)

درس ششم: تقیه

درس هفتم: اصل همزیستی مسالمت آمیز (مدارا در گفتار و رفتار)

درس هشتم: اصل احیا و هدایت گری در تقریب

درس نهم: اصل اخوت و برادری