علی باقی نصرآبادی

در حال نمایش 6 نتیجه

شایستگی های مدیریت و فرماندهی

۱۰۵,۰۰۰ تومان

موضوع نوشتار حاضر، مروری بر بایسته های مدیریت و رهبری در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی، نظامی و سیاسی است. در این اثر با استناد به آیات و روایات و نیز سیره معصومین(ع) و تجربیات حدود چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران در عرصه های مختلف، به بحث در مورد روش ها و قابلیت های مختلف مدیریت و فرماندهی و پیش نیازهای مربوط به آن پرداخته شده است.

در این زمینه نویسنده ابتدا به قابلیت مدیریت راهبردی و بایسته ها و آسیب های آن اشاره نموده و لزوم رصد کردن محیطی و به روز نگه داشتن مأموریت و سازمان را بررسی کرده و اهمیت اشراف اطلاعاتی و دانشی در زمینه مدیریت در عرصه های مختلف نام برده شده را بیان کرده است. در ادامه نویسنده به بایدها و نبایدهای تفکر راهبردی در مدیریت، راهکارهای تحول گرایی در سازمان، شناسایی قابلیت های مدیریتی در افراد، توان سازماندهی و ایجاد هماهنگی در سازمان، توان نظارت و پیگیری، قابلیت های فرماندهی و پیاده سازی آن اشاره نموده و اموری مانند: عدالت محوری، داشتن بصیرت، ایجاد انگیزش، داشتن روحیه بسیجی و حمایت و تربیت افراد زیر دست را از مهمترین شاخص های مدیریت و رهبری عنوان نموده و سیره امام خمینی، آیت الله سیدعلی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران و برخی از شهدا را در این زمینه منعکس کرده است.

بایسته های همدلی و هم زبانی

۶۵,۰۰۰ تومان

هدف کتاب حاضر، بررسی مبانی مربوط به همدلی و هم‌ زبانی مردم و دولت و قوای سه‌ گانه است. در کتاب حاضر با توجه به نام‌ گذاری سال 1394 شمسی از سوی رهبر انقلاب به نام سال دولت و ملت، همدلی و هم‌ زبانی، به بحث در مورد ابعاد مختلف این موضوع، چرایی، چیستی، روش‌ ها، چگونگی، اهداف، آرمان‌ ها و وظایف مردم و حکومت در این زمینه پرداخته شده است.
نویسنده در همین راستا به تبیین جنبه‌ های مختلف همدلی و هم‌ زبانی بین ملت و مسئولان در قوای مختلف از جمله قوه مجریه، بین علما و نخبگان با دولت، هماهنگی و همفکری بین سازمان‌ ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و نقش همدلی و هم‌ زبانی بین ملت و دولت در پیشرفت کشور از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و علمی پرداخته و اهداف و آرمان‌ های ایمانی و معنوی، حاکمیتی، اجتماعی و اقتصادی آن را بررسی کرده است. وی همچنین به بیان چارچوب و اصول قرآنی و روایی همدلی و هم‌ زبانی بین ملت و دولت پرداخته و راهکارهای نزدیکی مردم با نهاد حاکمیت را بیان نموده است.

به سوی حیات طیبه

۶۵,۰۰۰ تومان

حیات و سعادت واقعی انسان رضایت محبوب است و رمضان بهترین فرصت برای جلب رضایت خدا و زمینه ساز ظهور و بروز همه فضیلت ها و کمالات جسمی و روحی. رمضان فرصتی برای آشنایی با سبک زندگی اسلامی در پرتو اخلاق و معنویت، ولایت محوری، بصیرت دینی، زیستن در پرتو عزت و استقلال واقعی و آشنایی با سیره بزرگان و گام نهادن به وادی حیات طیبه است.
آنچه پیش روی دارید با عنوان «به سوی حیات طیبه» مجموعه ای است که عوامل قوام بخش و اصیل حیات طیبه را با قلمی شیوا و روان تبیین می کند.
بدون شک، مبلغان و خوانندگان محترم از طریق این مجموعه موضوعات، به نکات بسیار مهم تربیتی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و دینی ناب دست خواند یافت؛ پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام امیدوار است که مطالب ارائه شده در این نوشتار بتواند راهنمای سودمندی برای مبلغان، خطیبان، مربیان آموزشی و سایر علاقمندان باشد و از این رهگذر، آن عزیزان بتوانند مخاطبان خود را هر چه بیشتر به حقیقت سبک زندگی اسلامی و روح تعلیمات اسلامی آشنا سازند.

کتاب حاضر در نه فصل به شرح ذیل می باشد:
فصل اول: سبک زندگی
فصل دوم: ولایت محوری
فصل سوم: اخلاق و معنویت
فصل چهارم: آسیب شناسی اخلاقی و فرهنگی
فصل پنجم: بصیرت دینی
فصل ششم: گونه شناسی استقلال
فصل هفتم : لطایف اخلاقی در سیره بزرگان
فصل هشتم :سیره بزرگان دین در ماه مبارک رمضان
فصل نهم: مناسبت ها و تحلیل های سیاسی

اصول حاکم بر پژوهش ( از دیدگاه مقام معظم رهبری)

۴۰,۰۰۰ تومان

تحقیق و پژوهش زیر بنای توسعه پایدار است و توسعه پایدار جوامع بدون در نظر گرفتن امر پژوهش و اجرایی کردن آن امکان پذیر نیست.
از این رو، گسترش دامنه اطلاعات و پیشرفت های علمی . آموزشی مدیون پژوهش است. آنچه به پژوهش ها ارزش، اعتبار و جهت می بخشد مبانی و اصول حاکم بر پژوهش و رعایت آنها برای حل مهم ترین مسائل جامعه است.

جنگ تمام عیار اقتصادی و راهکارهای مقابله با آن

۳۲,۰۰۰ تومان

هدف عمده تحریم ها در جنگ تمام عیار اقتصادی، تخریب، تضعیف روحیه، تغییر نگرش، تغییر محاسبات و تصمیم جامعه ایران و مسئولان ایرانی است که با شیوه ها، روش ها، ابزارها و سیستم های متنوع مالی و غیرمالی در حال انجام است. در واقع، طراحی ها و استراتژی های «نظام استکبار» به رهبری آمریکا، هر چند با به کارگیری همه ابزارهای فشار اعم از تحریم، تهدید و مذاکره کلید خورده، دشمن از فهم این حقیقت ناتوان است که سنت الهی بر پیروزی جبهه حق بر باطل بنا نهاده شده است و ملت مسلمان ایران اعتقاد راسخ دارد که با تدبیر، بصیرت و استقامت، وعده نصرت الهی محقق خواهد شد و مکر دشمنان ناکام خواهد ماند.

کتاب حاضر، با عنوان «جنگ تمام عیار اقتصادی و راهکارهای مقابله با آن» نتیجه ساعت ها میز نخبگی بین رشته ای، مصاحبه و مشاوره های متعدد است.

  • این کتاب از هشت فصل با عناوین ذیل تالیف یافته است:

1 – تعریف جنگ اقتصادی

2 – چرایی جنگ اقتصادی

3 – مدل های جنگ اقتصادی

4 – زمینه های داخلی تسهیل کننده و تاثیرگذار بر جنگ اقتصادی

5 – عوامل، موانع، بسترها و شیوه های جنگ اقتصادی

6 – اهداف جنگ اقتصادی (تغییر در رفتار و ساختار جمهوری اسلامی ایران)

7 – راهکارهای مقابله با جنگ تمام عیار اقتصادی

8 – ابزارها و اهرم های مقابله با جنگ تمام عیار اقتصادی

مدیریت در آینه ارزش ها

۷۰,۰۰۰ تومان

موضوع نوشتار حاضر، بیان اهمیت، آثار و جایگاه اخلاق و ارزش های اخلاقی در مدیریت از دیدگاه دین اسلام است. در ابتدای این اثر به بیان کلیاتی در مورد اصول مدیریت ارزش مدار مانند: ایمان به هدف، خداباوری، حق محوری، آخرت گرایی و ولایت محوری پرداخته شده و سپس ویژگی های مدیران اخلاقی و ارزش مدار مانند: شرح صدر، آرامش قلبی، صبر و استقامت و شجاعت بیان شده است.

در ادامه نویسنده به برخی دیگر از اصول و مبانی مدیریت اخلاقی و ارزشی مانند: وجدان کاری، داشتن جاذبه و دافعه، قاطعیت و نرمی، ساده زیستی، غیرت دینی، عزت نفس، دوراندیشی، مشورت، مشارکت سیاسی و اجتماعی، رعایت حقوق افراد سازمان و کارکنان و انواع زیردستان، ظلم ستیزی، نفوذ در دیگران، گره گشایی از کار دیگران و محبت به کارکنان اشاره نموده و برخی از آسیب ها و افات چنین مدیریتی را از دیدگاه آموزه های اسلامی بیان کرده است.