عبدالله ابراهیم زاده

در حال نمایش 6 نتیجه

حاکمیت دینی

۶۰,۰۰۰ تومان

از آنجا که پاسداران انقلاب اسلامی از حامیان اصلی انقلاب اسلامی و ولایت فقیه هستند، برآن شدیم تا در این نوشتار به پاره ای از اشکالات و شبهات وارده پیرامون “ولایت فقیه” پاسخ گوییم، تا عزیزان پاسدار با آگاهی بیشتر و بینش عمیق تری بتوانند در سنگر دفاع عقیدتی نیز همچون دیگر سنگرهای مبارزاتی پیشتاز باشند.
البته باید توجه داشت که مخالفان ولایت فقیه و القا کنندگان شبهه در این زمینه ضد انقلاب یا مزدور اجنبی نیستند، بلکه چه بسا برخی از این شبهات را دوستان انقلاب به علل مختلف از قبیل ناآگاهی از مفهوم عمیق و جایگاه دینی آن، و یا بر اساس دید فقهی و اسلامی خویش طرح کنند. در هر صورت برای ما فرق نمی کند، چون شبهه از هر کس و با هر انگیزه ای که باشد، شبهه است و باید پاسخ داده شود.
روش ما در این نوشتار این است که مباحث مربوط به ولایت فقیه را به چند فصل و چندین بخش تقسیم نموده، و کوشیدیم که در ضمن طرح و تبیین مباحث، به پاره ای از شبهات مهمی که به اصل نظام اسلامی و ولایت فقیه وارد شده است را طرح و بررسی کرده، و پاسخ های منطقی و مقبول مربوط به آن ها را نیز ارائه کنیم.

* این کتاب از 4 فصل با عناوین زیر تشکیل شده است:

فصل اول: دین و حکومت
فصل دوم: حاکم اسلامی
فصل سوم: ولی فقیه
فصل چهارم: رهبری و مرجعیت

حقیقت دین و عصاره ایمان

۶۵,۰۰۰ تومان

در این کتاب، نویسنده با محور قرار دادن زیارت جامعه کبیره، به تبیین ولایت و ولایت مداری و ادله عقلی نقلی آن پرداخته است. ابتدا چیستی، جایگاه و اقسام ولایت مطرح شده است.
سپس در خصوص تلازم محبت و ولایت صحبت شده است. در ادامه ولایت خداوند، ولایت پیامبر (ص)، ولایت ائمه (ع) و سرچشمه ولایت پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) واکاوی شده است.
نقش ائمه (ع) در دنیا و آخرت، شاخص ها و شیوه های رهبری الهی ائمه (ع) نیز بررسی شده است.
در نهایت در زمینه ولایت مداری، آثار آن، آثار زیانبار انکار ولایت، مراتب انکار ولایت و ضرورت پذیرش ولایت و همچنین لوازم ولایت مداری در عصر غیبت به طور مفصل و جامع مباحثی مطرح شده است.

اصول پنجگانه اعتقادی

۳۸,۰۰۰ تومان

اثر حاضر، به تبیین مختصری از اصول معارف اسلامی بر مبنای دلایل عقلی و نقلی در قالب بیست درس پرداخته است.
عناوین درس های بیست ‏گانه عبارت‏ اند از: جهان ‏بینی؛ اثبات وجود خدا راه فطرت و راه عقل؛ توحید؛ صفات خدا؛ لزوم بعثت پیامبران؛ ویژگی پیامبران؛ راه های شناخت پیامبران؛ ختم نبوت؛ امامت و خلافت؛ امامت از دیدگاه قرآن؛ شایستگان مقام امامت؛ ابلاغ امامت؛ شئون امامت؛ غیبت و انتظار؛ استمرار امامت؛ اثبات معاد؛ نقش سازنده اعتقاد به جهاد؛ برزخ؛ قیامت.

امامت و رهبری

۵۵,۰۰۰ تومان

کتاب حاضر با عنوان «امامت و رهبری، در هشت فصل تهیه و تدوین گردیده و سعی شده تا مطالب آن متناسب با سطح افکار و نیازهای فکری و عقیدتی برادران و خواهران مسلمان فرهیخته پوینده حق به ویژه نسل جوان تحصیل کرده باشد.

در فصل اول به تبیین مفاهیم و واژه ها پرداخته شده و در فصل دوم؛ امامت از دیدگاه شیعه و سنی بررسی گردیده است. در فصل های سوم تا پنجم امامت در نگاه شیعی تبیین و اثبات شده و در فصل ششم، دلایل اهل سنت بر اثبات خلافت خلفای سه گانه، ارائه و نقد و بررسی گردیده است. در فصل هفتم، امامان دوازده گانه و حضرت مهدی (عج) در روایات شیعه و سنی بحث شده و فصل هشتم به ضرورت حکومت اسلامی در عصر غیبت اختصاص دارد.

سیمای پاسدار مطلوب در قرآن و سنت

۸۵,۰۰۰ تومان

پاسدار مطلوب اسلام و تراز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی از نظر اعتقادی، اخلاقی و ارزشی چه شاخص هایی دارد؟

و چگونه می شود با نهادینه سازی این شاخص ها سپاه را با همان اهداف، آرمانها و انگیزه های الهی که بر اساس آن بنا شد در سنگر دفاع از انقلاب نگه داشت؟

کتاب «سیمای پاسدار مطلوب در قرآن و سنت» که ترسیم کننده سیمای نسبتا کامل و جامعی از یک پاسدار حقیقی در آینه کتاب و سنت و با اتکا به نظرات و بیانات امامین انقلاب است به سامان رسیده است، برای پاسخ گویی به این نیاز در سه بخش زیر تدوین گردیده است:

 

بخش اول: ویژگی های فردی؛ که نظام عقیده و عمل پاسدار مطلوب را در سه حیطه شناختی، گرایشی و رفتاری بررسی می کند.

بخش دوم: ویژگی های اجتماعی – سیاسی؛ که به ویژگی های اجتماعی و سیاسی پاسدار مطلوب می پردازد.

بخش سوم: ویژگی های سازمانی؛ که در سه محور «توانمندی سازمانی»، «توانمندی نظامی» و «توانمندی اطلاعاتی – امنیتی» مطرح می شود.