رضا ادبی فیروزجائی

در حال نمایش 3 نتیجه

شیعیان نیجریه

۶۵,۰۰۰ تومان

شیعیان نیجریه از یک اقلیت بسیار محدود چندهزار نفری در سال 1979 م به جمعیت چند میلیون نفری در سال های اخیر تبدیل شده اند. این تغییر گسترده مذهبی همه نگاه ها را به زاریا و جمعیت میلیونی شعیان نیجریه دوخته است؛ این تعدا شیعه چگونه و با چه اقدامات و تبلیغاتی در نیجریه پدید آمدند؟

ساختار و تشکیلات و فعالیت های شیعیان نیجریه چگونه است؟ …
پژوهش پیش رو در پاسخ به این پرسش ها و معرفی دقیق و همه جانبه شیعیان نیجریه انجام گرفته است.

جغرافیای مذهبی سوریه

۶۵,۰۰۰ تومان

کتاب حاضر بر آن است با بررسی ادیان، مذاهب، فرقه ها و نحله های موجود در کشور سوریه، میزان جمعیت، پراکندگی جغرافیایی، انشعابات و عقاید، جایگاه اجتماعی و سیاسی هر یک از آنها را روشن سازد، تا هم نیروهای عامل در کشور سوریه با استفاده از آن، شناخت بهتری از اوضاع مذهبی مردم سوریه پیدا کنند و هم عناصر تصمیم گیر، در راهبردهای خود درباره سوریه از آن بهره گیرند.

این پژوهش بر مبنای بررسی منابع و اسناد کتابخانه ای (به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی) انجام شده است و همچنین با کارشناسان و صاحب نظران مسائل سوریه مصاحبه شده است.

جهاد و مقاومت در برابر استکبار و ارائه الگوهای تاریخی

۲۹,۰۰۰ تومان

صفحات تاریخ سرشار از رویارویی ظالم و مظلوم و مستکبر و مجاهد است. همواره در یک سو، مستکبران و سلطه‌گرانی بودند که برای پیشبرد اهداف و تحمیل عقاید سیاسی و فرهنگی خود، امت‌ ها و ملت ‌های گوناگون را زیر فشار قرار داده، بر آن ‌ها ستم کردند و در پی آن سیاهی و تباهی به یادگار گذاشتند، و در سوی دیگر، گروهی از مردم مقاوم بودند که با ظلم و ستم مقابله کرده و با داستان ایستادگی خود، برگ زرینی را به صفحات تاریخ افزودند.

نگاشته پیش رو در پنج فصل و با نگاهی تاریخی، موضوع جهاد و مقاومت را در برابر استکبار بررسی کرده است؛

در فصل اول، مفاهیم و کلیات مربوط به این مبحث بیان شده؛

در فصل دوم، به ویژگی مستکبران پرداخته شده؛

در فصل سوم، به امت های استکبارستیز و ویژگی های آنان اختصاص یافته است؛

در فصل چهارم، به رفتار مستکبران در برابر جوامع استقامت کننده پرداخته ایم؛

در فصل پنجم، شیوه های مقاومت در برابر مستکبران را به بحث گذاشته ایم.

محتوای این کتاب با تکیه بر پژوهش های صورت گرفته در این حوزه تهیه شده است، هر چند نویسنده هیچگاه خود را از مراجعه به متون دست اول بی نیاز ندیده است.