احمد رضائی

در حال نمایش 6 نتیجه

شیوه های ارتباط موثر با مخاطب از دیدگاه قرآن و سنت

۵۰,۰۰۰ تومان

برای ارتباط موثر، باید روشی را اتخاد کرد که در اعماق روح و فکر مخاطب نفوذ کرده و بر رفتار و کردار او اثر بگذارد.
بهره گیری از چنین روش هایی در آموزه های وحیانی به اندازه ای مهم است که انبیاء الهی و نیز پیشوایان دین بارها آنها را در ارتباط با دیگران به کاربرده و دیگران را نیز بدان فرا خوانده اند.
در کتاب پیش رو کوشیده ایم با بهره گیری از آیات قرآن، سخنان و سیره انبیاء و اولیای الهی به برخی از این روش ها اشاره کنیم.

امدادرسانی فقهی در حوادث و بلایای طبیعی

۴۵,۰۰۰ تومان

بخشی از تاریخ حیات انسان، مربوط به حوادث و بلایای طبیعی است. سیل، زمین لرزه، آتش سوزی و طوفان از حوادث و بلایای طبیعی اند که باعث ایجاد خسارت های جانی و مالی بسیاری می شوند. امدادگران هنگام امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث و بلایای طبیعی، با چالش های فقهی گوناگونی مواجه اند؛ از قبیل حکم نگاه به نامحرم، لمس بدن نامحرم، تصرف و تخریب اموال دیگران برای نجات مصدوم، غسل، تکفین و تدفین درگذشتگان.
در این کتاب پاسخ بسیاری از سوالات فقهی که امدادگران نیازمند آگاهی از آنها هنگام امداد و نجات مصدومان و تدفین مردگان هستند، از دیدگاه برخی مراجع تقلید آمده است.
امدادرسانی فقهی، از جمله مصادیق کمک رسانی در حوادث و بلایای طبیعی است که مسئولیت اصلی آن برعهده طلاب علوم دینی است. اهمیت این گونه از امدادرسانی ها به دلیل سردرگمی مکلفین در بلایای طبیعی است.
در این کتاب تلاش بر این است پرسشهای متداولی که به صورت میدانی در حوادث و بلایای طبیعی گردآوری شده، با توجه به دیدگاه های مراجع عظام تقلید پاسخ داده شود تا طلاب علوم دینی به راحتی بتوانند مشکلات شرعی را در حوزه حوادث و بلایای طبیعی برطرف کنند و از این طریق، رسالت امدادرسانی خویش را انجام دهند.

* این کتاب از سه فصل کلی تشکیل شده است:

فصل اول: کلیات
فصل دوم: احکام رسیدگی به مجروحان و مصدومان
فصل سوم: احکام رسیدگی به اموات

جریان شناسی نفاق با رویکرد قرآن بنیان

۳۲,۰۰۰ تومان

طبیعت هر انقلابی چنین است که بعد از پیروزی چشم گیر با صفوف منافقان روبه رو خواهد شد و دشمنان سرسخت دیروز به صورت عوامل نفوذی امروز، در لباس دوستان ظاهری، جلوه گر می شوند. انقلاب اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با پیدایش آن با طیف جدیدی از منافقان رویارو شد.

امروزه، جریان نفاق خود را به اشکال بسیار پیچیده ای در سطح جامعه نشان داده و شناسایی آن در برخی موارد بسیار دشوار است. از این رو، شناخت نفاق به همه پویندگان و دلدادگان را اسلام این امکان را می دهد که با بصیرت، مراقب این جریان خطرناک باشند و روشنفکران و عالمان متعهد دینی را به این مسئولیت خطیر فرامی خواند که با عزم بیشتری با آن مبارزه کنند.

در کتاب پیش رو پدیده نفاق با نگرشی تحلیلی بررسی شده و با تشریح ویژگی های منافقان و بررسی آثار نفاق از دیدگاه قرآن، با تاکید بر فرمایشات امامین انقلاب، به ارائه راهکار پرداخته است.

 

  • عناوین فصل های کتاب حاضر بدین شرح است:

فصل اول: مفاهیم و کلیات

فصل دوم: سیر تطور تاریخی جریان نفاق

فصل سوم: چیستی و چرایی نفاق از دیدگاه قرآن

فصل چهارم: پیامدهای نفاق

فصل پنجم: چگونگی رویارویی با جریان نفاق

ساحل آرامش: سبک اسلامی تشکیل خانواده همراه با بیانات و فتاوای امام خامنه ای دام ظله

۱۷,۰۰۰ تومان

در کتاب حاضر، به مبحث ازدواج و تشکیل خانواده در پنج فصل پرداخته شده است.
ابتدا کلیاتی در خصوص اهمیت ازدواج، غریزه جنسی، آثار ازدواج و … بیان شده است.
سپس مبحث انتخاب همسر مطرح شده و ملاک ها و معیارهای انتخاب همسر به بحث گذاشته شده است.
در ادامه در خصوص خواستگاری مباحثی ارائه شده است.
در نهایت نیز به دوران عقد و ازدواج از جنبه های مختلف پرداخته شده است.

مذاکره سیاسی در اسلام: اهداف، اصول و روش ها

۷۲,۰۰۰ تومان

امروزه کشور ایران در بحث تعاملات سیاسی با سایر کشورها، به موازین اسلامی پایبند بوده و بسیاری از اصول و شیوه های اسلامی در مذاکرات رعایت می شود، اما از آنجایی که این اصول و روش ها به صورت علمی از متوندینی جمع آوری نشده، متاسفانه در برخی موارد رعایت اصول و روش های مذاکره به صورت سلیقه ای بوده یا به طور کلی از برخی اصول غفلت شده یا کنار گذاشته می شود. حال اگر این اصول به صورت کاملا علمی از اعماق متون دینی استخراج شده و به صورت مدون در اختیار دولتمردان قرار گیرد، ضمن اینکه آنان برای خویش ملاک و معیاری کاملا مشخص و از پیش تعریف شده دارند، جلو بسیاری از مشکلات و عقب رفت های کشور گرفته خواهد شد.

احمد رضائی در راستای معرفی و تبیین مبانی و اصول مذاکره سیاسی در اسلام کتاب خود را در قالب پنج فصل «کلیات»، «مبانی و چهارچوب نظری»، «اصول مذاکره سیاسی از دیدگاه اسلام»، «روش های مذاکره سیاسی از دیدگاه اسلام» و «نتیجه گیری و پیشنهادها» تدوین کرده است.

نویسنده در فصل سوم، خداباوری، ولایت محوری، عزت، حکمت، مصلحت، تساهل و تسامح، توانمندی دیپلماسی، صداقت و راستی، امانت داری، رازداری، احترام، رعایت حریم خصوصی، پایداری، تقویت عزم و اراده، تکلیف گرایی و اصل زرین را مهم ترین اصول مذاکره سیاسی از دیدگاه اسلام برشمرده است.

همچنین در فصل چهارم نیز از روش منطقی، روش اقناع اندیشه، روش تحریک احساس و عواطف، روش غیرمنصفانه یا یکسر بُرد، روش منصفانه یا بُرد بُرد، روشنرمش قهرمانانه و روش اعتدال بیانی به عنوان روش های مذاکره سیاسی از دیدگاه اسلام معرفی شده است.

منشور بهداشت و درمان: بایدها و نبایدهای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

۸۵,۰۰۰ تومان

آنچه اسلام در حیطه بهداشت و درمان در نظر دارد، مجموعه گسترده ای از بایدها و نبایدهای عقلی و شرعی است که عمل به آن مومنان را به سوی جامعه ای با انسان های سالم، پویا و آماده برای فرمانبری از خداوند پیش می برد.
متنی که پیش روست، گزیده ای کاربردی از همان مجموعه گسترده است و تاکنون پژوهشی کتابخانه ای و میدانی بدین شکل کامل و جامع در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام نشده است. اثر پیش رو در نوع خود، کاری نو در حوزه تعیین مصادیق معروف و منکر شرعی و عقلی به شمار می رود.
شیوه پژوهش جمع آوری بایسته ها و نبایسته های نظام سلامت با توجه به آیات قرآن، روایات معصومان علیهم السلام، دیدگاه های فقهی امام خامنه ای (مدظله العالی) و پژوهش کتابخانه ای و میدانی در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

* کتاب حاضر از شش فصل با عنوان های زیر تشکیل شده است:

فصل اول: کلیات
فصل دوم: بایدها و نبایدهای فقهی حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
فصل سوم: اصول حاکم بر نظام بهداشت و درمان
فصل چهارم: بایدها و نبایدهای عمومی و اختصاصی بهداشت
فصل پنجم: بایدها و نبایدهای درمان
فصل ششم: بایدها و نبایدهای آموزش پزشکی