پژوهشکده تحقیقات اسلامی

نمایش 1–24 از 27 نتیجه

شرح صدر

۳۵,۰۰۰ تومان

شرح صدر (گشادگی سینه) انسان، از توسعه و بسط روحی او حکایت می کند و به معنای قدرت معنوی او ـ اعم از قدرت عقلی و روحی ـ می باشد. در این میان، اهمیت شرح صدر وقتی آشکار می شود که مشکلات و ناملایمات خود را نشان می دهند. حال اگر در حوزه فعالیتِ سنگینی چون مدیریت، که مدیران برای دستیابی به اهدافِ تشکیلات، سختی های فراوانی را در پیش دارند، شرح صدر و بردباری نداشته باشند، علاوه بر شکست در اهداف، چه بسا اعتبار مدیریتی خویش را نیز زیر سؤال ببرند.

کتاب حاضر، خلاصه ای است از کتاب «اخلاق مدیریت»، نوشته آقای «قاسم واثقی» که در آن نخست، سخنی کوتاه درباره صلاحیت های اخلاقی مدیران از دیدگاه اسلام آمده و سپس درباره فضیلت اخلاقی شرح صدر و نقش آن در مدیریت توضیح داده شده است. آن گاه آثار شرح صدر بیان شده و در پایان عوامل تقویت شرح صدر معرفی شده است.

بلاغ عاشورا

۷۴,۰۰۰ تومان

لم تکن “عاشوراء” حادثة قدّر لها أن تقع فی نصف أو فی جلّ نهار یوم من أیّام سنة إحدی و ستّین من الهجرة منفصلة عمّا قبلها و ما بعدها، فلقد کان لواقعة عاشوراء جذور فی وقائع حرکة الأحداث و التحوّلات الاجتماعیّة و السیاسیّة التی عاشها المسلمون منذ رحلة النبیّ الأکرم صلی الله علیه و آله و سلم حتّی سنة ستّین من الهجرة، کما أنّ نتائجها و آثارها التی کان لها تأثیر عظیم فی حیاة المسلمین فکراً و عملاً لم تزل إلی الیوم تمتدّ و تتّسع فی تأثیرها البالغ فی حیاة الأمّة، و ستبقی ممتدّة فی هذا التأثیر المبارک المتّسع إلی یوم القیامة.

و مع جمیع ما أُخذ عن نهضة کربلاء و شهادة أبی عبدالله الحسین علیه السلام إلی الیوم، من استفادات و مواعظ و عبر، و دروس حماسیّة، و جهادیّة، و تربویّة، و معنویّة، إلّا أنّنا نری أنّ غناء هذه النهضة الإلهیّة أکثر بکثیر ممّا أُخذ عنها و استفید منها حتّی الآن، و أنّ علی الأجیال الحاضرة و القادمة أن تنهل و ترتوی بلا انقطاع من معین کوثر الإیمان و الیقین هذا، و أن تسقی هی أیضاً عطاشی الحقیقة الخالصة.

من هنا، فمع کلّ الآثار و الأعمال الفکریّة و الأدبیّة التی تحقّقت علی طریق معرفة هذه الملحمة الخالدة، إلّا أنّ الحاجة لم تزل قائمة و ماسّة فی کلّ زمان لمزید من هذه الجهود الثقافیّة، من أجل مزید متواصل من الاکتشاف الجدید، و قراءة أشدّ وضوحاً فی العمق، وسعة أکثر شمولاً فی الإحاطة، حتّی یمکن مواصلة تدوین دروس و عِبر هذه الواقعة المقدّسة بشکل و محتوی أفضل، و تعلیمها و نشرها فی جمیع العالم، کی تنجذب البشریّة عامّة، و الأرواح الباحثة عن الحقیقة خاصّة إلی تجلّیات و جمالیّات هذه الملحمة الرائعة.

فلعاشوراء إذن “بلاغ” تشعُّ به أبداً، و لجمیع النّاس…فیلیق بنا إذن أن ننتمی إلی مدرستها الخالدة، و نأخذ عنها دروسها، حتّی نبلغ بذلک المراتب العلیا من الإیمان، و المعرفة بالدین، و العلم بالتکلیف.

ما هو بلاغ عاشوراء؟ و عمّن یؤخذ؟ من أجل استخراج دروس و بلاغات و عبر عاشوراء یمکننا هنا أن نشیر إلی أفضل المنابع و الطرق التی یمکن الاطمئنان إلیها فی هذا السبیل:

1ـ أقوال و خطب الإمام الحسین علیه السلام و أنصاره -المستشهدین بین یدیه- و ذویهم.

2ـ المنهج العملیّ و الأخلاقیّ لسیّد الشهداء علیه السلام، و أهل بیته علیهم السلام، و أصحابه (قدّس سرّهم).

3ـ النصوص الدینیّة (خصوصاً الواردة منها عن أئمّة أهل البیت علیهم السلام)، و المتون التأریخیّة المعتبرة المرتبطة بعاشوراء.

و فی بدایة هذا الکتاب، و قبل التورّط فی أصل بحث “بلاغ عاشوراء” سنتعرّض إلی المقصود من کلمة “البلاغ”، و الفرق بینها و بین الدرس، و ما هو الشیء الذی نحن فی طلبه فی هذا البحث.

أضف إلی ذلک: أنّنا فی بدایة کلّ بحث من بحوث هذا الکتاب التی وردت تحت عنوان: البلاغات الاعتقادیّة و البلاغات السیاسیّة و البلاغات الأخلاقیّة و البلاغات العرفانیّة و البلاغات التأریخیّة… سنقدّم إیضاحاً حول مفهوم و نطاق کلّ عنوان، کی یتجلّی هدف المؤلّف من وراء ذلک العنوان، ثمّ بعد شرح و إیضاح العناوین سنتناول بالتفصیل شرح المحاور الفرعیّة لکلّ عنوان، مدعوماً بالمستندات التأریخیّة و الشواهد المستفادة من کلمات أبطال ملحمة عاشوراء، و سنکشف فی بعض الموضوعات عن ارتباط هذه المفاهیم بتأریخنا المعاصر، و سنشیر علی هذا الصعید إلی أمثلة بلیغة من أقوال الإمام الخمینیّ، و شواهد من ثقافة الجهاد و الشهادة التی تبلورت أبعادها فی عهد الثورة الإسلامیّة و الدفاع المقدّس، کیما یکون البحث أکثر تخصّصاً و أفضل هدایة، و لیکون الهدف المنشود من وراء هذا البحث عملیّاً أکثر فی نقل دروس عاشوراء، حتّی یستفید منها النّاس.

احکام جوانان

۴۴,۰۰۰ تومان

ارایه «دیدگاه‌های فقهی آیت‌الله خامنه‌ای» در موضوعات مرتبط با جوانان است. کتاب حاضر فرازهایی از احکام فقهی است که در راستای دستورهای عملی اسلام و به‌منظور تبیین احکام ضروری جوانان و مطابق با نظرات رهبر انقلاب امام خامنه‌ای تهیه و تدوین شده است. در این کتاب سعی شده به مسایل مورد نیاز جوانان با رویکرد مسایل جدید و با روش و اسلوبی که مناسب و دلپذیر برای جوانان باشد پرداخته شود به گونه‌ای که دستیابی به مسایل مورد نیاز به آسانی صورت گیرد. اجتهاد و تقلید، پاکی‌ها و ناپاکی‌ها، طهارت، نماز، مبطلات نماز و برخی از انواع نماز، روزه و خمس، امر به معروف و نهی از منکر و در پایان مسایل جدید عناوین فصل‌های هشت‌گانه این کتاب هستند.

اخلاق اقتصادی و سیاسی

۵۷,۰۰۰ تومان

کتاب پیش رو تلاشی ناچیز در تبیین اخلاق اقتصادی و سیاسی اسلام است که بر اساس ارتباط اخلاق با اقتصاد و سیاست تدوین شده است. در این کتاب، سعی شده، علاوه بر بیان کلیات بحث، بعضی از اصول اخلاقی که در صحنه اقتصاد و سیاست و روابط سیاسی و اقتصادی بیشتر کاربرد دارد، مورد بررسی قرار گیرد.

اسوه های مدیریت و فرماندهی

۷۵,۰۰۰ تومان

اثر حاضر، بیان زندگینامه و شخصیت برخی از «فرماندهان» مشهور صدر اسلام و اصول فرماندهی نظامی به کار گرفته شده توسط آنان است. در این اثر در سه بخش به معرفی فرماندهان نظامی در عصر حیات پیامبر اسلام (ص)، سرداران عصر حکومت امام علی (ع) و دلاوران صحنه عاشورا پرداخته شده و چگونگی رزم آوری و فرماندهی آنان، نقش آنان در صحنه های نبرد و رشادت ها و در نهایت نحوه شهادت آن ها در میدان جنگ شرح داده شده است.

نگارنده این فرماندهان را اسوه تلاش، جهاد، ایثار و تندیس پاک تقوا معرفی کرده و حضور آنان در جبهه های جنگ در صدر اسلام را تعیین کننده ارزیابی کرده و اصول جنگ آوری و فرماندهی را از سیره نظامی آنان استخراج نموده است.

خمس

۲۴,۰۰۰ تومان

ارایه احکام و مسایل عمومی و پرکاربرد «خمس» است. در کتاب حاضر مسایل ضروری خمس مطابق با فتاوای امام خمینی و آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای تدوین و منعکس شده است. مطالب کتاب در هفت فصل تنظیم شده است. ابتدا کلیاتی درباره موضوع بحث در فصل نخست آمده که در آن به تبیین واژگان مربوطه، تاریخچه، وجوب و فلسفه خمس اشاره شده است. سپس به ترتیب، خمس در خانواده، خمس دریافت‌های اداری، خمس کسب و کار، پرداخت و مصرف خمس، آثار و برکات خمس و سرانجام پیامدهای ترک خمس مورد بررسی قرار گرفته است. نویسنده در آغاز هر بحث، به تناسب از آیات قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) نیز بهره گرفته است.

خلاقیت و نوآوری

۳۰,۰۰۰ تومان

این نوشتار در پی آن است که با تمسک به پیام راهبردی مقام معظم رهبری «خلاقیت و نوآوری» را به زبان ساده و با ارائه مثالهای ملموس تبیین نماید، تا حدودی راههای پرورش خلاقیت را بازگو کند، نقش نهادهای خانواده، مدرسه و سازمان در تقویت و پرورش خلاقیت را تشریح نماید و از مهمترین موانع برای بروز خلاقیت سخن گوید.
از این رو سبک طرح مباحث، از روند کلاسیک و غامض و خشک خارج شده است.

راهبردهای بصیرت

۳۸,۰۰۰ تومان

کتاب حاضر مروری قرآنی و روایی بر مسأله «بصیرت» در ابعاد مختلف دینی، علمی، سیاسی و اجتماعی و تأکید رهبر انقلاب بر این مسأله است.
در این نوشتار ابتدا تعریفی از بصیرت ارایه شده، سپس مراتب بصیرت و انواع آن صورت گرفته و پس از آن آیات قرآن و روایات و معصومین (ع) و سیره آنان در مورد ابعاد مختلف بصیرت مورد شرح و بررسی قرار گرفته است.

نگارنده در ادامه به عوامل بصیرت و موانع آن اشاره کرده و ضرورت و فایده بصیرت و پیامدهای فقدان آن را از دیدگاه رهبر انقلاب آیت الله سید علی خامنه ای تبیین نموده و راهبردهای بصیرت از منظر ایشان را بررسی کرده است.

راهنمای پرواز در فضای جوانی

۵,۵۰۰ تومان

جلوه‌هایی از آداب «سیر و سلوک» برای جوانان است. نوشتار حاضر بر پایه هشت فصل استوار شده است. در فصل اول مباحثی چون: نگاه کلی به جوان و جوانی، عقل جوانی، جوان در کشاکش عقل و احساسات و غریزه جنسی مطرح شده است. در فصل دوم گرایش به فضایل و نیکی‌ها و گرایش به دین‌داری و اجابت دعوت انبیاء آمده است. در فصل سوم، خودشناسی و شناخت استعدادهای خاص خود، پرورش و رشد عقل، کار و کوشش و واقعیت‌پذیری آمده است. در فصل چهارم شناخت جوان و دردهای او و همچنین آفات و موانع موفقیت جوان بررسی شده است. در فصل پنجم، ابعاد مختلف زیبایی‌های دین و جذب جوانان معرفی شده است. در فصل ششم اعتماد به نفس و در فصل هفتم دوستی و دوست‌یابی جوان بررسی شده است. در فصل پایانی نیز شادی و شادابی‌های جوانان مورد دقت قرار گرفته است.

آخرت گرایی

۳۵,۰۰۰ تومان

این نوشتار با موضوع معادباوری و آخرت گرایی تهیه و تنظیم گردیده است. آنچه در هشت فصل این کتاب می خوانید: مفهوم شناسی بعد از کلیات مبحث، سفر اخروی و منازل آخرت، اهمیت و آثار تربیتی آخرت باوری، عوامل آخرت گرایی، موانع آخرت گرایی در فصل چهارم کتاب آمده است، آثار فردی و خانوادگی آخرت گرایی، آثار اجتماعی و فردی و سیاسی و سازمانی، موضوع جهاد و شهادت طلبی به عنوان اوج آخرت گرایی، و در فصل آخر آخرت سازی و آباد کردن عالم برزخ و قیامت و بهشت آمده است.

آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن

۸۵,۰۰۰ تومان

نویسنده تلاش نموده است مخاطب خود را به مرحله ای برساند که بتواند نیمی از آیات قرآن را ترجمه و معنا کند تا درک بیشتری از آیات داشته باشد.
همچنین این اثر علاوه بر مزایای دیگر کتب آموزش ترجمه، از یک برنامه تکمیلی و ابتکاری در نوع خود تشکیل شده است.

مجموعه حاضر در ۳۰ درس و در پس هر درس بخش کوتاهی تحت عنوان مفاهیم قرآن آمده است. مجموع لغات آموزش داده شده در کتاب ۳۴۲۰۳ عدد می باشد. در کل هدف اصلی کتاب ضمن تاکید بر اصول ادبیات، آموزش ترجمه قرآن می باشد.

عبرتهای عاشورا

۳۸,۰۰۰ تومان

کتاب حاضر تلاشی برای نمایاندن عبرت های عاشورا است که با توجه به برخی از آیات قرآن، روایات ائمه معصومین (ع)، تاریخ اسلام، تاریخ کربلا و سخنان آیت الله سید علی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران در این خصوص گردآوری شده است.

به باور نگارنده ارتباط تنگاتنگ و عمیق انقلاب اسلامی با تاریخ اسلام به ویژه کربلا ایجاب می کند که در درس ها و عبرت های آن تأمل فراوانی کرده و خود را از گرفتار شدن به سرنوشت تاریخ صدر اسلام دور کنیم. تبیین ریشه های عبرت های عاشورا و چگونگی ویژگی ها و عملکردهای عوام و خواص در آن حادثه موضوعات اصلی مطرح شده در این نوشتار هستند.

عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس – جلد دوم

۳۵,۰۰۰ تومان

جلد دوم کتاب عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس در ادامه کتاب اول به علل و عوامل موفقیت در دفاع مقدس می پردازد و به عواملی مانند رهبری امام خمینی، وحدت مردمی، حضور روحانیت، تبلیغات، هنر و ادبیات می پردازد.

عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس – جلد اول

۱۶۲,۰۰۰ تومان

“نقش تعیین کننده عوامل معنوی و فرهنگی در دفاع مقدس”، “امدادهای غیبی در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی”، “جلوه های فرهنگ عاشورا در دفاع مقدس”، “بررسی سروده های جنگ تحمیلی و فرهنگ عاشورا” و “حضور زنان در دفاع 8 ساله ایران”، در جلد اول این مجموعه بررسی شده اند.
همچنین مباحثی مانند “علل تجاوز عراق به ایران”، “ماهیت جنگ تحمیلی”، “شیوه ها و تدابیر رهبری امام خمینی(ره)”، “تاثیر وحدت مردمی در موفقیت های دوران دفاع مقدس”، “روند شکل گیری و تکامل ستاد تبلیغات جنگ” و “بررسی هنر سینما، موسیقی و نقاشی بر جنگ تحمیلی”، در جلد دوم “عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس”، مطرح شده اند.

عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (دوره دو جلدی)

۳۲۰,۰۰۰ تومان

“نقش تعیین کننده عوامل معنوی و فرهنگی در دفاع مقدس”، “امدادهای غیبی در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی”، “جلوه های فرهنگ عاشورا در دفاع مقدس”، “بررسی سروده های جنگ تحمیلی و فرهنگ عاشورا” و “حضور زنان در دفاع 8 ساله ایران”، در جلد اول این مجموعه بررسی شده اند.
همچنین مباحثی مانند “علل تجاوز عراق به ایران”، “ماهیت جنگ تحمیلی”، “شیوه ها و تدابیر رهبری امام خمینی(ره)”، “تاثیر وحدت مردمی در موفقیت های دوران دفاع مقدس”، “روند شکل گیری و تکامل ستاد تبلیغات جنگ” و “بررسی هنر سینما، موسیقی و نقاشی بر جنگ تحمیلی”، در جلد دوم “عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس”، مطرح شده اند.

زمینه های قیام امام حسین (ع) – جلد دوم (سیاسی و شخصیتی)

۱۵,۰۰۰ تومان

در این کتاب اجمالا عوامل و زمینه های تحقق نهضت عاشورا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. چه اینکه در این باره مطالب گوناگونی ابراز شده است و هر کس از زاویه خاصی به این نهضت الهی نگریسته، مطالبی اظهار کرده است و کمتر اثری ملاحظه شده است که به مجموع عوامل و علل پرداخته باشد. لذا این مساله مقتضی تحقیقی جامع و همه جانبه بود.

در جلد اول این کتاب، زمینه های فرهنگی و اجتماعی نهضت عاشورا و در جلد دوم، زمینه های سیاسی و شخصیتی تجزیه و تحلیل شده است.

زمینه های قیام امام حسین (ع) – جلد اول (فرهنگی و اجتماعی)

۱۵,۰۰۰ تومان

در این کتاب اجمالا عوامل و زمینه های تحقق نهضت عاشورا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. چه اینکه در این باره مطالب گوناگونی ابراز شده است و هر کس از زاویه خاصی به این نهضت الهی نگریسته، مطالبی اظهار کرده است و کمتر اثری ملاحظه شده است که به مجموع عوامل و علل پرداخته باشد. لذا این مساله مقتضی تحقیقی جامع و همه جانبه بود.

در جلد اول این کتاب، زمینه های فرهنگی و اجتماعی نهضت عاشورا و در جلد دوم، زمینه های سیاسی و شخصیتی تجزیه و تحلیل شده است.

زمینه های قیام امام حسین (ع) (دوره دو جلدی)

۳۰,۰۰۰ تومان

در این کتاب اجمالا عوامل و زمینه های تحقق نهضت عاشورا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. چه اینکه در این باره مطالب گوناگونی ابراز شده است و هر کس از زاویه خاصی به این نهضت الهی نگریسته، مطالبی اظهار کرده است و کمتر اثری ملاحظه شده است که به مجموع عوامل و علل پرداخته باشد. لذا این مساله مقتضی تحقیقی جامع و همه جانبه بود.

در جلد اول این کتاب، زمینه های فرهنگی و اجتماعی نهضت عاشورا و در جلد دوم، زمینه های سیاسی و شخصیتی تجزیه و تحلیل شده است.

سقوط امپراتوری عثمانی با تاکید بر جنبش اصلاحات

۵۰,۰۰۰ تومان

موضوع کتاب حاضر، مروری بر دوران ظهور و سقوط امپراطوری عثمانی و بررسی فراز و نشیب های این امپراطوری از اوج اقتدار تا دوران انحطاط است.

در این پژوهش سعی شده است ضمن بیان چگونگی شکل گیری امپراطوری عثمانی و قدرت و استیلای اولیه آن ها بر بلاد اسلامی و بلاد روم شرقی، به بررسی ساختار حکومتی این امپراطوری در قبل از اصلاحات انجام گرفته در آن پرداخته شده و دوران افول و زوال آن و عوامل مؤثر بر فروپاشی این امپراطوری مانند بی بندوباری و استبداد سلاطین عثمانی، فساد اداری حاکم بر آن، جنگ های پی در پی، فشارهای خارجی، نابسامانی اقتصادی، بی توجهی به نیروی دریایی، گستردگی امپراطوری و تبعیض میان اقوام و… بررسی گردیده است.

در ادامه، نگارنده به اصلاحات اشاره کرده و عوامل احیای مجدّد دولت عثمانی بر اثر اصلاحات همه جانبه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، نظامی، فضایی و اداری را شرح نموده است.

مناطق راهبردی جهان

۶۵,۰۰۰ تومان

مناطق راهبردی جهان، مناطقی است که صحنه همکاری های دولت ها یا عرصه برخورد سرسختانه و رقابت های متعدد در زمینه های اقتصادی و نظامی بوده و در آینده نیز خواهد بود. سالهاست که آمریکا در صدد تسلط بر این نواحی است تا از این طریق سیادت خود را بر جهان حفظ و تقویت نماید و می کوشد این تسلط را به دست حکومت های دست نشانده خود در همسایگی این مناطق عملی نماید تا از راه حضور فیزیکی نظامی.

هدف اصلی کتاب حاضر که در هشت فصل تهیّه شده، کمک به آشنایی با این مناطق و درک نقش و اهمیّت آنها در نظام جهانی می باشد.
در فصل نخست، تعاریف و عوامل راهبردی شدن یک منطقه راهبردی ارائه می شود و در فصل های بعد به ترتیب درباره منطقه خاورمیانه، خلیج فارس، تنگه های راهبردی، کانال ها و جزایر راهبردی و سرانجام اهمیت راهبردی اقیانوس آرام سخن به میان آمده است.

مفاتیح النجاح: دعاها و اعمال ماه رمضان (جلد نرم)

۱۵,۰۰۰ تومان

کتاب حاضر ادعیه و اعمال ماه مبارک رمضان است که منتخب از کتاب مفاتیح الجنان می باشد.

کژراهه شیطان پرستی

۱۴,۰۰۰ تومان

کتابی است در معرفی یکی از گروه ‎های انحرافی، و در این نوشتار تلاش شده فلسفه شکل‎گیری و ترویج شیطان‎پرستی در سال‎های اخیر بررسی و آسیب‎ها و انحرافات آن‎ها همراه با راه‎کارهای اصلاحی، تبیین گردد. بنابراین پس از واژه‎شناسی موضوعاتی چون شیطان در معارف دینی، دام‎های شیطان، دوستان و دشمنان وی، فلسفه وجودی و نفوذ شیطان مطرح شده سپس پیشینه، ماهیت، مبانی و خاستگاه گروه‎های شیطانی مورد واکاوی قرار گرفته است. شیطان‎پرستی ابتدایی، بومی، قرون وسطایی و مدرن در بخش انواع و عملکرد این گروه مطرح گردیده آنگاه ترفندهای آنان برای جذب افراد، ذیل بیست و شش نمونه از نمادسازی‎ها و نیز مقولاتی دیگر آمده است. گروه‎های شش‎گانه اجتماعی که فریب‎خوردگان این گروه‎ها هستند، همراه با بحث در باب علل، عوامل و پیامدهای گرایش به شیطان‎پرستان مطالب بعدی کتاب است و سرانجام شناساندن اسلام، تقویت نهاد خانواده، ارتباط با جوانان و دشمن‎شناسی به عنوان راه‎کار مقابله با این جریان و مصون‎سازی جامعه عنوان گردیده است.

ولایت محوری (چیستی، چرایی، چگونگی)

۳۵,۰۰۰ تومان

آنچه که در فصل اول این کتاب می خوانیم، معرفی نظام ولایی و نقش ولایت محوری در شکل گیری و اقتدار و استمرار آن و مفهوم ولایت محوری می باشد. در فصل دوم مبانی اعتقادی ولایت محوری و چرایی آن به تفصیل بیان گردیده. در فصل سوم کتاب، چگونگی ولایت محوری و الزامات شناختی، الزامات اعتقادی، الزامات رفتاری به خوبی بیان گردیده و در فصل چهارم کتاب آثار و کارکردهای ولایت محوری و موانع ولایت محوری آمده است.

پژوهشی در مقتل های فارسی

۹۳,۰۰۰ تومان

پژوهشی در مقتل های فارسی، تلاشی است نو در مسیر معرفی مقتل هایی که از قرن اول تاکنون به زبان فارسی نوشته شده است.

کتاب، مشتمل بر دو مقدمه از ناشر و مؤلف و متن اصلی در پنج فصل است. در این کتاب پیشینه مقتل نگاری و سپس متون از ابتدا تاکنون بررسی شده است. در معرفی مقاتل، نویسنده ابتدا به معرفی اثر و زمان نگارش آن می پردازد. سپس درباره شیوه نگارش آن سخن می گوید و سرانجام نمونه هایی از نثر آن را به خوانندگان ارائه می هد.