دوم

در حال نمایش 8 نتیجه

اخلاق در زندگی

۴۵,۰۰۰ تومان

کتاب حاضر به منظور شناسایی معیار های کاربردی اخلاق از دیدگاه دین نوشته شده است تا خوانندگان خود را در شناخت این معیار ها و نیز چگونگی کاربرد آنها یاری رسانند. خوانندگان پس از مطالعه این کتاب قادرند مسائل اخلاقی را در زندگی فردی و اجتماعی به کار گیرند. در این کتاب، پس از آسیب شناسی بحث های کلی و مفهومی، پنج حوزه اخلاقی آسیب شناسی شده است و با استفاده از گفت و گوهای درون دینی، راه حل های کاربردی ارائه شده است. آن پنج حوزه عبارتند از: معاشرت، سیاست، سازمان، نقد اندیشه ها و مسائل جنسی.
کتاب حاضر در شانزده فصل به شرح ذیل می باشد:
فصل اول: مفهوم شناسی
فصل دوم: جایگاه اخلاق در اسلام و دیگر ادیان الهی
فصل سوم: اخلاق کاربردی
فصل چهارم: اخلاق در معاشرت(1)
فصل پنجم: اخلاق در معاشرت(2)
فصل ششم: اخلاق در معاشرت(3)
فصل هفتم: اخلاق در معاشرت(4)
فصل هشتم : اخلاق در معاشرت(5)
فصل نهم : اخلاق در سیاست(1)
فصل دهم : اخلاق در سیاست(2)
فصل یازدهم: اخلاق در سازمان(1)
فصل دوازدهم: اخلاق در سازمان(2)
فصل سیزدهم: اخلاق در سازمان(3)
فصل چهاردهم: اخلاق در نقد اندیشه ها
فصل پانزدهم: اخلاق جنسی(1)
فصل شانزدهم: اخلاق جنسی(2)

اصول مخاطب شناسی تبلیغی

۸۲,۰۰۰ تومان

نکته مهم و حائز اهمیت در تبلیغات، شناخت صحیح گیرنده پیام تبلیغی یا مخاطب است. اگر تبلیغ با استفاده از بهترین روش ها و ابزارها و در سطح وسیع و گسترده هم انجام شود ولی تبلیغ کننده، مخاطبان خود را نشناخته باشد، به طور قطع موفق نخواهد بود.
کتاب حاضر برای چنین منظوری یعنی شناخت مخاطبان تدوین شده است.

فصل اول این کتاب اختصاص به تعریف ها، اهمیت، ضرورت و جایگاه مخاطب در تبلیغات دارد.

در فصل دوم موضوعاتی مانند نقش مخاطب در فراگرد تبلیغی، ارتباط مخاطب با ارکان و اجزای تبلیغات و تقسیم بندی مخاطب به اعتبارهای گوناگون توضیح داده شده است.

مخاطب و بلوغ تبلیغی، عنوان فصل سوم است که در آن مطالبی مانند بلوغ تبلیغی و مقایسه آن با دیگر بلوغ ها، ویژگی های بلوغ تبلیغی و نقش آن در مخاطب شناسی مورد بررسی قرار گرفته است.

فصل چهارم اختصاص به ویژگی های مخاطب مانند سن، جنس، تحصیلات، شرایط فیزیولوژیکی و ویژگی های روحی و روانی او دارد.

ویژگی های مشترک مخاطبان فردی، گروهی و جمعی مانند انگیزش، رهبری، تلقین، جذب، تنفر و شایعه در فصل پنجم تشریح شده است.

ویژگی هایی مانند هنجارها و ناهنجاری ها، قشربندی اجتماعی، نظام طبقاتی، شرایط و نهادهای سیاسی، گرایش های اجتماعی، افکار عمومی و تغییرات اجتماعی و تاثیر آن بر مخاطب در فصل ششم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند.
سرانجام فصل هفتم اختصاص به مخاطبان جهانی و فرامنطقه ای و ویژگی های تبلیغات، نحوه و شیوه این گونه تبلیغات دارد.

تحلیلی تاریخی بر سرگذشت امت های استقامت کننده

۱,۲۱۰,۰۰۰ تومان

استقامت و پایداری در راه حق دستور خداوند و سیره اولیای الهی برای رهایی از بند مستکبران و غلبه بر آنهاست. تاریخ امت ها و اقوام پیشین نشان می دهد کسانی که در سختی ها در برابر دشمنان مقاومت کردند، بر اساس سنت های الهی سرانجام بر آنان پیروز شده و به اهداف خود دست یافته اند؛ ولی اقوام و مللی که در برابر ستم دشمنان سکوت کرده و تسلیم فشارها و سختی ها شده اند، دچار بدبختی و عذاب الهی گردیده اند.

در کتاب پیش رو سرگذشت «امت های استقامت کننده»، با رویکردی تاریخی، بررسی شده است.

*عناوین بخش های سه گانه کتاب حاضر، بدین قرار است:

بخش اول: کلیات و مبانی نظری

بخش دوم: امت های استقامت کننده و عوامل موفقیت آنها

بخش سوم: جمع بندی، نتیجه گیری و پیشنهادها

 

در بخش اول، کلیات و چهارچوب نظری تحقیق بیان گردیده است.

در بخش دوم نخست، به استقامت امت های پیش از اسلام، استقامت امت صدر اسلام، استقامت شیعه تا عصر غیبت صغری و در نهایت به استقامت مردم ایران در انقلاب اسلامی پرداخته شده است.

بخش سوم کتاب نیز به نتیجه گیری و ارائه پیشنهادها اختصاص یافته است.

منظومه فکری رفتاری بسیجی مطلوب دوره 2 جلدی

۱۲۰,۰۰۰ تومان

در این کتاب برآنیم تا با تبیین منظومه فکری-رفتاری بسیجی مطلوب الگویی از بسیجی مطلوب ارائه دهیم.
با این چشم انداز در آغاز، نگاهی گذرا به پیشینه بسیج، اهمیت و گسترده آن خواهیم کرد، در ادامه، از مفاهیم واژگان بسیج، بسیجی مطلوب، الگو و شاخص سخن خواهیم گفت، و در پایان، پس از اهمیت و ضرورت ارائه الگوی بسیجی مطلوب، ویژگی های این الگو را بیان خواهیم کرد.

معرفی کتاب جلد اول

در این کتاب سعی شده است تا با تبیین منظومه فکری – رفتاری بسیجی مطلوب الگویی از بسیجی مطلوب ارائه شود.

مطالب کتاب حاضر در چهار فصل فراهم شده است:

فصل اول: شاخص های فردی بسیجی مطلوب
فصل دوم: شاخص های سازمانی بسیجی مطلوب
فصل سوم: شاخص های اجتماعی بسیجی مطلوب

معرفی کتاب جلد دوم

کتاب حاضر برای تبیین الگوی فکری و رفتاری بسیجی مطلوب در چهار فصل به ارائه مطالب پرداخته است.

فصل اول: شاخص های خانوادگی
فصل دوم: شاخص های فرهنگی بسیجی مطلوب
فصل سوم: شاخص های اقتصادی بسیجی مطلوب
فصل چهارم: شاخص های دفاعی – رزمی بسیجی مطلوب

منظومه فکری رفتاری بسیجی مطلوب جلد دوم

۱۲۰,۰۰۰ تومان

در این کتاب برآنیم تا با تبیین منظومه فکری-رفتاری بسیجی مطلوب الگویی از بسیجی مطلوب ارائه دهیم.
با این چشم انداز در آغاز، نگاهی گذرا به پیشینه بسیج، اهمیت و گسترده آن خواهیم کرد، در ادامه، از مفاهیم واژگان بسیج، بسیجی مطلوب، الگو و شاخص سخن خواهیم گفت، و در پایان، پس از اهمیت و ضرورت ارائه الگوی بسیجی مطلوب، ویژگی های این الگو را بیان خواهیم کرد.

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای تبیین الگوی فکری و رفتاری بسیجی مطلوب در چهار فصل به ارائه مطالب پرداخته است.

فصل اول: شاخص های خانوادگی
فصل دوم: شاخص های فرهنگی بسیجی مطلوب
فصل سوم: شاخص های اقتصادی بسیجی مطلوب
فصل چهارم: شاخص های دفاعی – رزمی بسیجی مطلوب

منظومه فکری رفتاری بسیجی مطلوب جلد اول

۱۲۰,۰۰۰ تومان

در این کتاب برآنیم تا با تبیین منظومه فکری-رفتاری بسیجی مطلوب الگویی از بسیجی مطلوب ارائه دهیم.
با این چشم انداز در آغاز، نگاهی گذرا به پیشینه بسیج، اهمیت و گسترده آن خواهیم کرد، در ادامه، از مفاهیم واژگان بسیج، بسیجی مطلوب، الگو و شاخص سخن خواهیم گفت، و در پایان، پس از اهمیت و ضرورت ارائه الگوی بسیجی مطلوب، ویژگی های این الگو را بیان خواهیم کرد.

معرفی کتاب

در این کتاب سعی شده است تا با تبیین منظومه فکری – رفتاری بسیجی مطلوب الگویی از بسیجی مطلوب ارائه شود.

مطالب کتاب حاضر در چهار فصل فراهم شده است:

فصل اول: شاخص های فردی بسیجی مطلوب
فصل دوم: شاخص های سازمانی بسیجی مطلوب
فصل سوم: شاخص های اجتماعی بسیجی مطلوب

ناتوی فرهنگی و براندازی نرم

۴۰,۰۰۰ تومان

پیشرفت چشمگیر دانش اطلاع رسانی در سالهای اخیر، موقعیت کم نظیر برای یک نبرد فراگیر فرهنگی را هم برای دشمن و هم برای ما ایجاد کرده است. دشمن از این موقعیت، بسیار بهره برده و با راهکارهایی نظیر انقلاب های رنگی، نافرمانی مدنی، براندازی نرم و ناتوی فرهنگی تلاش کرده است تا اسلام و نظام اسلامی را به چالش بکشاند.

ماجراهای پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم نشان داد دشمن در این زمینه موفقیت هایی را هم کسب کرده و با کمال تاسف توانسته تعدادی از جوانان این مرز و بوم را با خود همراه کند.

گام نخست برای پیروزی در این نبرد فرهنگی، شناخت نحوه عملکرد دشمن است.

مجموعه مقالات حاضر، موضوع بالا را با قلم های گوناگون بررسی کرده است. امید است مطالب این کتاب برای جوانان و نیز مدیران فرهنگی کشور مفید باشد و به تقویت جبهه دفاع فرهنگی از اسلام، قرآن و نظام اسلامی مدد رساند.

* عناوین مقالات کتاب حاضر بدین شرح است:

براندازی نرم

انقلاب های رنگین

نافرمانی مدنی

احیای سکولاریزم برای مقابله با نظام اسلامی

ناتوی فرهنگی و رسالت ما

واکاوی انقلاب های رنگین

راهبردهای جهاد فرهنگی در مقابله با ناتوی فرهنگی

پژوهشی تطبیقی در فقه مقاومت

۲۶,۰۰۰ تومان

مقاومت مسئله ای شناخته شده و برجسته در فقه اسلامی است که با عنوان دفاع در کنار بحث جهاد مطرح می شود؛

در همه مذاهب اسلامی، دفاع و جهاد دو باب مهم فقه اسلامی هستند. مقاومت در فقه، ضمن سه بخش ارائه می گردد:

1. مقاومت فردی در برابر تجاوز، که فرد از جان خود، خانواده، ناموس و یا از اموالش دفاع می کند که این همان باب «دفاع مشروع» است.

2. مقاومت جمعی در برابر حاکم ظالم مفسد مستبد.

3. مقاومت جمعی در برابر اشغال و نفوذ بیگانگان کافر بر کشورهای مسلمان.

در اثر حاضر، بخشهای سه گانه مقاومت را به طور خلاصه و روان، همراه با بیان دلائل و مبانی فقهی به عموم فرهیختگان تقدیم می کنیم.

 

*عناوین فصل های کتاب حاضر بدین قرار است:

1. مقاومت فردی در برابر تجاوز به جان، مال و ناموس

2. مقاومت در برابر حکومت های ستمگر

3. مقاومت جمعی در برابر اشغالگری