رقعی

در حال نمایش 2 نتیجه

جماعت تبلیغ مبانی؛ و شاخص های فکری

۴۲,۰۰۰ تومان

کتاب حاضر با هدف شناسایی و تمییز جماعت تبلیغ شبه‌قاره از سایر پیروان فرق اسلامی تالیف شده و حاوی اطلاعات جامعی از ویژگی‌های فکری و رفتاری جماعت تبلیغ است .

در این کتاب نخست مبانی روش‌شناسی، معرفت شناسی، معنی‌شناسی و هستی‌شناسی جماعت تبلیغ ذکر شده
و سپس با استقرایی وسیع شاخص های توحید و شرک (در ابعاد الوهی ، ربوبی و اسماء و صفات) بدعت و سنت، ایمان و کفر، اجتهاد و تقلید، حیات برزخی و….. از منابع آنان استخراج گردیده ،به گونه‌ای که با تطبیق رفتار هر شخص بر این شاخص ها می توان جماعتی بودن یا نبودن او را تشخیص داد

با توجه به رویکرد پیش گفته این نوشتار بیشتر به تبیین شاخص های فکری و رفتاری جماعت تبلیغ پرداخته و کمتر به نقد تفصیلی آراء و افکار آنان وارد شده است.

ویژگی های فکری رفتاری وهابیت

۵۴,۰۰۰ تومان

تمایز عناصر وهابی از سایر مسلمانان در گرو شناخت ویژگی های خاص فکری، عقیدتی، فقهی و رفتاری آنهاست.
برای رسیدن به این هدف، نخست باید معیاری کلی در دست داشته باشیم تا در هر موضوع و مصداقی به آن معیار کلی مراجعه کنیم، و در صورت تطبیق، به وهابی بودن آن عناصر اطمینان حاصل کنیم.
به همین دلیل، نخست بحثی در مورد شناخت کلی مبانی فکری وهابیت مطرح می شود که چهار چوب فکری وهابیت را تبیین می کند.
از طرفی تطبیق کلیات بر مصادیق قدری تخصصی است و ممکن است در برخی موارد اشتباهی در تطبیق رخ دهد یا گهگاه استثنائاتی از آن قانون کلی پیدا شود لذا در مرحله بعد بسیاری از شاخصه های فکری و عقیدتی و فقهی و رفتاری وهابیان بیان می شود.
به گونه ای که در مجموع برای خواننده امکان تشخیص عناصر وهابی به راحتی فراهم شود.