1384

در حال نمایش 2 نتیجه

بررسی تطبیقی جامعه اسلامی و جامعه مدنی

۳۳,۶۰۰ تومان

هدف اصلی این پژوهش آن است که با بررسی تطبیقی جامعه‌ اسلامی و جامعه‌ مدنی غربی، نشان داده شود که جامعه‌ اسلامی از تمام مزایای جامعه‌ مدنی برخوردار بوده و امتیازات ویژه‌ ای دارد که با وجود آن‌ ها نیازی به طرح جامعه‌ مدنی در کشور نیست. بنابراین اهدافی که این طرح به دنبال آن‌ ها است، عبارت‌ اند از:
“معرفی ابعاد و زوایای جامعه‌ اسلامی”،
“شناسایی و معرفی مبانی و مولفه‌ های جامعه‌ مدنی غربی”،
“نشان دادن امتیازات جامعه‌ اسلامی”
و “عدم نیاز جامعه‌ اسلامی به طرح جامعه‌ مدنی در عرصه‌ اجتماعی و سیاسی کشور”.

روش تحقیق در این اثر، ترکیبی است از روش توصیفی و تحلیلی، و بیشتر از منظر فقه و حقوق و علوم اجتماعی به موضوع نگاه شده است.

* عناوین فصل های این کتاب عبارت است از:

فصل اول: ویژگی های جامعه اسلامی
فصل دوم: مختصات جامعه مدنی غربی
فصل سوم: بررسی نقاط اشتراک و افتراق جامعه مدنی غربی و جامعه اسلامی

اصول مخاطب شناسی تبلیغی

۸۲,۰۰۰ تومان

نکته مهم و حائز اهمیت در تبلیغات، شناخت صحیح گیرنده پیام تبلیغی یا مخاطب است. اگر تبلیغ با استفاده از بهترین روش ها و ابزارها و در سطح وسیع و گسترده هم انجام شود ولی تبلیغ کننده، مخاطبان خود را نشناخته باشد، به طور قطع موفق نخواهد بود.
کتاب حاضر برای چنین منظوری یعنی شناخت مخاطبان تدوین شده است.

فصل اول این کتاب اختصاص به تعریف ها، اهمیت، ضرورت و جایگاه مخاطب در تبلیغات دارد.

در فصل دوم موضوعاتی مانند نقش مخاطب در فراگرد تبلیغی، ارتباط مخاطب با ارکان و اجزای تبلیغات و تقسیم بندی مخاطب به اعتبارهای گوناگون توضیح داده شده است.

مخاطب و بلوغ تبلیغی، عنوان فصل سوم است که در آن مطالبی مانند بلوغ تبلیغی و مقایسه آن با دیگر بلوغ ها، ویژگی های بلوغ تبلیغی و نقش آن در مخاطب شناسی مورد بررسی قرار گرفته است.

فصل چهارم اختصاص به ویژگی های مخاطب مانند سن، جنس، تحصیلات، شرایط فیزیولوژیکی و ویژگی های روحی و روانی او دارد.

ویژگی های مشترک مخاطبان فردی، گروهی و جمعی مانند انگیزش، رهبری، تلقین، جذب، تنفر و شایعه در فصل پنجم تشریح شده است.

ویژگی هایی مانند هنجارها و ناهنجاری ها، قشربندی اجتماعی، نظام طبقاتی، شرایط و نهادهای سیاسی، گرایش های اجتماعی، افکار عمومی و تغییرات اجتماعی و تاثیر آن بر مخاطب در فصل ششم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند.
سرانجام فصل هفتم اختصاص به مخاطبان جهانی و فرامنطقه ای و ویژگی های تبلیغات، نحوه و شیوه این گونه تبلیغات دارد.