مهدی سعیدی

حکیم حکمران دفتر اول: حکیم مقتدر مظلوم

قیمت اصلی: ۷۷,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی: ۷۳,۰۰۰ تومان.

حکیم حکمران دفتر اول: حکیم مقتدر مظلوم

روایت قدرت و منطق توزیع آن در مرام و کلام امام خامنه ای

هیچ قدرت و غلبهای در مکتب امام که از تغلب و از اعمال زور حاصل شده ،باشد مورد قبول نیست در نظام اسلامی قهر و غلبه معنا ندارد؛ قدرت معنا دارد اقتدار معنا دارد، اما اقتدار برخاسته ی از اختیار مردم و انتخاب مردم؛ آن اقتداری که ناشی از زور و غلبه و سلاح باشد در اسلام و در شریعت اسلامی و در مکتب امام معنا ندارد؛

آن قدرتی که از انتخاب مردم به وجود آمد محترم است؛ در مقابل آن کسی نبایستی سینه سپر بکند در مقابل او کسی نباید قهر و غلبه ای به کار ببرد که اگر یک چنین کاری کرد اسم کار او فتنه است
نظام سیاسی اسلام برخاسته از نظریه ولایت فقیه به ظاهر یک فرد را در رأس خود مشاهده می کند اما حقیقت آن است که فقیه اسلام شناس دارای اختیار باید مبتنی بر عدالت و انصاف و درایتی عمل کند که در چهارچوب اسلام مشخص گردیده است
ولی فقیه باید فردی توانمند در حکمرانی و صاحب نفوذ و اقتدار باشد تا در مصائب و مشکلات حکمرانی خم به ابرو نیاورد و همچون کشتیبانی شجاع و کارآمد و صاحب تجربه کشتی امت را از امواج سهمگین و طوفانها رهایی بخشد اما از آن سو کوچکترین کبر و خود بزرگ بینی و زیاده خواهی او را از جایگاه ولایت عزل خواهد کرد حاصل این نگاه شکل دادن به توازنی حکیمانه است که از یک سو با حکمرانی مقتدر مواجهیم که در بزنگاه ها در میدان است و آن قدر مبسوط الید است که اجازه تضعیف نظام اسلامی را توسط دوست و دشمن نمیدهد و از سوی دیگر چنان متواضع و بی ادعاست که حقوقی برابر با تک تک افراد جامعه دارد و هیچ فضیلت و تقدمی را برای خود در جامعه تعریف نمیکند

فروخته شده:0
باقی مانده:5

جامعه شناسی سیاسی احزاب ایران

قیمت اصلی: ۱۱۸,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی: ۱۱۰,۰۰۰ تومان.

این کتاب مثلث جریان شناسی است که در ضلع اول آن به اجرای طرح کلان جریان شناسی سیاسی در ایران معاصر با مدیریت و نظارت علمی آیت مظفری بر می گردد که از اوایل دهه 1380 آغاز و حاصل آن تولید این کتاب ها است: جامعه روحانیت مبارز، مجمع روحانیون مبارز، حزب کارگزاران سازندگی، حزب مؤتلفه اسلام، دفتر تحکیم وحدت، سازمان مجاهدین خلق، نهضت اسلامی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، حزب مشارکت ایران اسلامی و حزب اعتماد ملی در این ضلع مورد بررسی قرار گرفته اند.

در ضلع دوم به طرح کلان جریان شناسی قومی در ایران معاصر با محوریت چهار جریان قومی نظیر جریان شناسی قومی ترک، جریان شناسی قومی کرد، جریان شناسی قومی بلوچ و جریان شناسی قومی عرب پرداخته است.

در ضلع سوم جریان شناسی فکری و فرهنگی مدنظر بوده است، طرح مواردی نظیر جریان شناسی فکری فرهنگی عقلانیت در ایران معاصر، جریان شناسی فکری فرهنگی بهائیت، جریان شناسی فکری فرهنگی انجمن حجتیه در ایران معاصر، جریان شناسی فکری فرهنگی فمینیسم در ایران و جریان شناسی فکری فرهنگی سلفی گری در این بخش در دسترس خوانندگان قرار گرفته است.

در واقع این کتاب بر این موضوع تأکید دارد که جریان شناسی سیاسی، قومی و جریان شناسی فکری فرهنگی موجب درک عمیق از تحولات تاریخ معاصر ایران است.