جستجو
وضعیت موجودی
دستههای محصولات
- pdf 1
- لوح فشرده 14
- کتاب 493
- طب سنتی و اسلامی 5
- ادعیه 3
- ادیان و مذاهب 39
- اخلاق 70
- اعتقادی 92
- امام و رهبری 34
- اقتصاد 13
- خانواده 15
- روان شناسی 40
- جهاد و دفاع 68
- سیاسی 141
- تاریخ اسلام 49
- تاریخ ایران 54
- ترجمه شده 25
- مدیریت 18
- قرآن و حدیث 44
- کودک 20
- فرهنگ 50
- فقه و حقوق 31
- کتاب صوتی 1
نویسنده
ویراستار
Showing all 4 resultsSorted by latest
“احکام روابط اجتماعی زن و مرد” به سبد شما افزوده شد. مشاهده سبد خرید
پیام هایی از قرآن
۷۰,۰۰۰ توماناین کتاب حاوی پیام هایی از قرآن کریم است که با استفاده از تفاسیر بزرگان شیعه مخصوصا درس های مفسر گرانمایه علامه جوادی آملی دامت برکاته تدوین شده است. پیام ها دارای ویژگی های ذیل اند:
1. هر پیام یک ایده قرآنی را به خواننده ارائه کرده و یا پرسشی را پاسخ داده است.
2. هر پیام یک مسئله اخلاقی، سیاسی و یا اجتماعی را مورد توجه قرار داده است.
3. مطالب با استنادات قرآنی و روایی و با پردازش اجمالی ارائه شده تا زمینه برای تفصیل آن توسط مبلغان و مربیان وجود داشته باشد.
4. پیام ها به گونه ای گزینش و تنظیم شده اند تا برای اداره جلسات قرآنی که زمان کوتاهی در اختیار مبلغ و مربی قرار دارد قابل ارائه باشند.
حقیقت ماندگار – کتاب چهارم: فقه شیعه
۸۰,۰۰۰ تومانحقیقت ماندگار مجموعه ای چهارجلدی در تبیین خطوط کلی حوزه های تاریخ تشیع، میراث حدیثی شیعه، عقاید و فقه شیعه است.این مجموعه می کوشد، افزون بر معرفی و ارائۀ نگاهی کلان به مذهب تشیع، از تلقین باورهای نادرست نسبت به امامیه جلوگیری کند.
در این جلد (فقه شیعه)، به چگونگی شکل گیری فقه امامیه، منابع دست یابی به احکام شرعی، مسئله ی امکان نسخ احکام توسط امام، چیستی تقیه در فقه و دلایل مشروعیت آن و در نهایت تبیین حقیقت تولی و تبری پرداخته شده است. فقه امامیه مبین بایدها و نبایدهای رفتاری در حوزه ی سلوک فردی و اجتماعی و همچنین احکام وضعی است، که مجموعه ای از قوانین، مقررات و احکام شرعی را به نمایش می گذارد.
حقیقت ماندگار – کتاب دوم: میراث حدیثی شیعه (ریشه ها و رویش ها)
۸۰,۰۰۰ تومانمؤلف کتاب را در سه بخش نوشته است که نقل حدیث در عصر رسالت و پس از آن، سرچشمه علم پیشوایان شیعه و چگونگی شکل گیری و تدوین حدیث شیعه عنوان های مطالب این کتاب هستند.
نگارنده در مقدمه بخش اول کتاب درباره نزول قرآن و نگارش آن در زمان پیامبر چنین می نویسد:
همواره پیرامون آیات، پرسش های از آن حضرت پرسیده می شد و آن جناب بیاناتی می فرمودند که برخی از آنها جنبه تفسیر و تشریح آیات را داشت و برخی شامل تفصیل و تشریح احکام و قوانین قرآن و گاه بیان شان نزول آیات و سوره های می شد؛ در طول این مدت، به ویژه پس از هجرت پیامبر اکرم به مدینه که قوانین اسلام در احوال فردی و شئون اجتماعی راه توسعه را می پیمود، حضرت ابتدا یا پس از پرسش مسلمانان، بیاناتی در یکی از این زمینه ها ارائه می فرمودند: عقاید، اخلاق، عبادات، قوانین اجتماعی، مدنی، جنایی، کیفری، اخلاق شخصی، آداب معاشرت، کیفیت تشکیل خانواده، سلوک عملی و تشویق به تحصیل فضایل. این سخنان برنامه مسلمانان شمرده می شد و از این رو به آن اهمیت می دادند و در گوش سپردن به آن دقت و همت داشتند.
بدیهی است تا پیامبر اکرم خود در میان مردم بودند و دسترسی به این واسطه میان خدا و مردم در انتقال پیام و خواست الهی به سهولت میسر می شد، پس اهمیت حدیث چنان که باید مشهود نبود. با رحلت حضرت، مردم احساس کردند نیاز بیشتری به احادیث پیامبر دارند؛ از این رو نویسنده درباره اهمیت نگارش و دریافت حدیث بعد از پیامبر در شیعه و اهل سنت چنین نوشته است:
پس از قرآن، دومین مرجع برای شناخت احکام و عقاید دینی، سنت و حدیث پیامبر است. افزون بر اجمال در آیات قرآن، برای دریافت درست مفاهیم وحی، به ویژه آیات متشابه که زمینه برداشت های گوناگون و اختلاف مفهومی در آن گسترده تر است، نیاز به سنت و تبیین معصوم نمود بیشتری می یابد. این نیاز با دو رویکرد پاسخ داده شده:
1- شیعه: با توجه به روایت«انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی» دایره این مرجعیت را منحصر در عترت نبوی که تعین یافته بود دانستند و مرجعیت مطلق دینی اصحاب را با استناد به آیات و روایات نپذیرفتند.
2-اهل سنت: اهل سنت برای حل این مسئله عمل اصحاب را به سنت رسول خدا ضمیمه کردند. در توجیه این سخن گفته شد: اصحاب با پیامبر بودند و به آنچه از ایشان شنیده بودند عملی کردند و حضرت خود بر اعمال آنها نظارت داشتند؛ علاوه بر این که اصحاب عدول امت به شمار می رفتند و عمل آنان برای دیگران حجت بود و آنچه را طبقه تابعین از اصحاب می شنیدند برای دیگران نقل و روایت می کردند. این گونه حدیث ایجاد و متداول و از برخی به برخی دیگر نقل شد و همدوش قرآن، ملاک عمل مردم و راهنمای امت قرار گرفت.
در ادامه نویسنده عناوین بخش دوم کتاب را چنین برمی شمارد:
دستورهای الهی از دیدگاه اهل بیت، هدایت الهی و لزوم استمرار آن، قرآن و راهنمایی به هدایت کنندگان، معیار دانش و آگاهی در شناخت یابی به امام، اتفاق فریقین بر دانش گسترده اهل بیت، منزلت امام علی نزد رسول خدا، پیشوایان شیعه و ادعای آگاهی انحصاری، خاستگاه دانش امام به قرآن و سنت و دانش اختصاصی امام به آن.
وی همچنین درباره منزلت امام علی نزد رسول خدا چنین می نویسد:
جایگاه امام علی نزد پیامبر را می توان با مروری بر گزارش ها و روایات فراوان طرح شده در این حوزه از زبان امام علی و دیگران به دست آورد. امام علی در بیان جایگاهشان نسبت به پیامبر بیان می کنند: «هیچ یک از اطرافیان پیامبر منزلت و جایگاه مرا نزد پیامبر نداشتند؛ من هر سحرگاه نزد ایشان می رفتم.» خلیفه اول نیز با تایید این سخن، امام علی را نزدیک ترین افراد به پیامبر و کسی که در چشم پیامبر از همه بزرگ تر بود و آن که بیشترین بهره را از پیامبر برد معرفی کند.
نتیجه این پیوند گسترده آن گونه شد که حضرت خود را دانش آموخته ممتاز و کامل مکتب پیامبر می دانستند و از مسلمانان می خواستند پرسش های خود را با ایشان در میان بگذارند.
نتیجه بهره گیری فراوان از پیامبر نشر و انتقال آن در قالب الفاظ علوی به نسل های پیش رو بود. بر این اساس تبلور استفاده کامل از محضر رسول خدا را می توان در سخنان و روایات نقل شده از امام علی ملاحظه داشت و ریشه گفتار امام علی را در سخنان و تعالیم رسول خدا جست وجو نمود.
حمایت از کالای ایرانی: خودباوری و استقلال
۶۵,۰۰۰ توماناین کتاب به بحث پیرامون حمایت از کالای ایرانی می پردازد. در فصل اول به تبیین کلیات و مفاهیم بنیادین اشاره شده است. ذیل این موضوع پیشینه حمایت از تولید داخلی در ایران و خارج از کشور، اهمیت و ضرورت این موضوع را نیز تبیین می کند.
در فصل دوم به بررسی مبانی و اصول حمایت از کالای ایرانی پرداخته شده است. در فصل سوم به تبیین عرصه ها، ظرفیت ها، الزامات و آثار و نتایج حمایت از کالای ایرانی اشاره شده است. در ادامه ی فصل چهارم به تبیین چالش ها و موانع حمایت از کالای ایرانی از حیث اقتصادی، سیاسی و فرهنگی پرداخته شده است و نهایتا فصل پنجم به ارائه ی راهکارهای حمایت از کالای ایرانی اختصاص یافته است.